kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
31 Ocak 2009, Cumartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

THY, 'kendini yıldız gören' müşteriyle büyüyecek

30.01.2009
Koltuk sayısını yüzde 21 artıran THY, ünlü aktör Costner ile çektiği 'Kendinizi Yıldız Gibi Hissedeceksiniz' temalı reklamla bu yıl yurtdışında yüzde 25 büyümeyi hedefliyor..
Türk Hava Yolları (THY), Kevin Costner ile çektiği reklam filmi ile "5 yıldızlı uluslararası havayolu" olma yolundaki hedefinde bir adım daha yaklaştı. "Kendinizi Star Gibi Hissedeceksiniz" sloganı ile çekilen reklam filmi 1 Şubat'tan itibaren 70 ülkede gösterilecek. THY Genel Müdürü Temel Kotil, THY'nin bu reklam filmi ile tüm dünyaya "THY'de kendini bir yıldız gibi hissedeceksiniz" mesajı verdiğini kaydetti. Kotil, dünyada havacılık sektörü yüzde 10 küçülürken THY'nin koltuk sayısını yüzde 21 artırdığına dikkat çekti. THY'nin bu yıl iç hatlarda yüzde 10, dış hatlarda ise yüzde 25 büyüme beklediğini söyledi. Krizde marka algısı yüksek olan şirketlerin krizden zarar görmeyeceğini söyleyen Kotil marka yönetimini kendi yapan şirketlerin 2009'dan kârlı çıkacağını belirtti. Kotil, "THY bütün ürün zincirini kendisi yaparak sunuyor. THY'nin başarısının sebebi bütün üretim zincirinin halkalarının bir şirket altında olması" dedi. 2009'da 26 milyon yolcu hedeflediklerini kaydeden Kotil, özellikle yurtdışı ve transit uçuşlardaki yolcularda artış beklediklerini söyledi.

6 MİLYAR DOLAR YATIRIM
Bu yıl 11 yeni hat açacaklarını, şubat itibariyle 132 uçağa sahip olacaklarını kaydeden Kotil, 2013'te 10 milyar dolar büyüklüğe ulaşmayı hedeflediklerini söyledi. Kotil, 105 yeni uçak alımı ile ilgili olarak "Bunlar önümüzdeki 8 yıl için bir yatırım oluyor. Bu yatırım da yaklaşık 6 milyar doların üzerinde" dedi. Dünyada havayolları küçülürken THY'nin uçak sipariş etmesi ile ilgili bir soru üzerine Kotil, krizin uçak fiyatlarını lehine etkilediğini ve teslimat sürelerinin de öne çekildiğini belirtti.