kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
28 Ocak 2009, Çarşamba
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Giyotin gibi bariyere motorculardan tepki

HABER MERKEZİ NURDENİZ ERKEN
27.01.2009
Motosikletli Kuryeler Derneği, "Çelik yerine beton ya da plastik bariyer olsa ölüm riski azalır" derken, Motor Sporları Derneği'ne göre motosiklet sürücüleri de hatalı..
Metrobüs yolunu ayıran çelik bariyerlerin 4 günde iki can alması motosiklet sürücülerini ayağa kaldırdı. Motosikletli Kuryeler Derneği Başkanı İsmail Kılınç diğer birçok motosiklet kulübü ve derneğinin katılımıyla pazar günü Kazlıçeşme'de eylem ve toplu sürüş gerçekleştirmeyi planladıklarını açıklarken, "çelik bariyer" tartışmasını da gündeme getirdi. Trafikte yapılan hataların en ağır bedelini motosiklet sürücülerinin ödediğinin altını çizen Motosikletli Kuryeler Derneği Başkanı İsmail Kılınç, "Özellikle Metrobüs sonrası E-5 çok daraldı ve emniyet şeridi iptal edildi. Motosikletler sıkıştırıldığı zaman emniyet şeridini kullanamıyor. Kurye arkadaşlar da genelde trafiğe takılmamak için bariyer dibinden gidiyor. Kesinlikle sakıncalı" dedi ve İstanbul Valiliği'nden izin alıp pazar günü Kazlıçeşme'de bir eylem yapmayı planladıklarını anlattı.

AVRUPA'DA KALDIRILDI
"Boğaz Köprüsü üzerinde de çelik halatlı bariyerler var. Ben de 2 yıl önce burada ciddi bir kaza atlattım. Çelik halatın üzerine düştüm ve eğer üzerimde koruyucu kıyafetim olmasaydı bacağımı kaybedecektim" diyen Kılınç, "Çelik bariyer yerine plastik ya da beton bariyer kullanılsa ölüm riski bu kadar büyük olmayabilir" ifadesini kullandı. Çelik halatlı bariyerlerin yurtdışında çok tartışılan bir konu olduğunu belirten İkiteker Dergisi Editörü Mustafa Bilgiç de, "Avrupa'da birçok ülkede motosikletçiler tepki verince bu bariyerler kaldırıldı. Çoğu Avrupa ülkesinde köprüler dışında bu tip halat bariyerlerin kullanılması yasak" dedi.

'BİLİNÇLİ SÜRÜCÜ SAYISI AZ'
İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Cemal Gökçe, "Kazaların sol şeritte gerçekleşmesi sürücü hatasını akla getiriyor. Diğer yandan Avrupa'da bazı ülkelerde bu tip bariyerlerin kullanılmadığı doğru. Ancak bu ülkelerde bilinçli ve eğitimli sürücü sayısı yüksek" diye konuştu. Yaşanan ilk kazada motosiklet sürücüsünün bir minibüs tarafından sıkıştırıldığını hatırlatan Türkiye Motor Sporları Derneği Başkanı Süleyman Memnun ise şunları söyledi: "Çoğu kazada motosiklet kullanıcıları da kusurlu. Bunun önlenmesi için bilinçli kullanım önemli. Halatların üzerine geniş bir boru takviyesi de düşünülebilir. Keşke bütçe olsa da yolların tamamını emniyetli hale getirebilsek."
Haberin fotoğrafları