kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
27 Ocak 2009, Salı
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Çizerler
Sabah Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Buzz
 
24 Saat
24 Saat
MELİHA OKUR

Hollanda pazarı yüzde 35 daraldı!

IMF; "Dünya ekonomisi 2009'da yüzde 2.2 büyür" demişti. Geçen hafta IMF Başkanı Dominique Strauss Kahn, BBC'de "Hard Talk" programına konuk oldu. "Gidişat düzelmiyor" dedi. IMF dün büyüme hedefini revize etti, yüzde 0.5'e çekti. Haftanın son iş gününde de ABD'den büyüme rakamı gelecek. Parayı yönetenler olumlu bir mesaj veremiyor.
Ekonomik durgunluk derinleşiyor!.. Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası, 2009'da petrol fiyatı için 55 doları baz almış. Ufukta büyümeye ilişkin olumlu sinyal yok. Oysa Türkiye üretmek zorunda. Türkiye'nin iki önemli gelir kalemi var.
Biri ihracat, diğeri turizm.
İhracattan sorumlu Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, "2009'da 100 milyar dolar ihracat büyük başarı" diye konuştu.
Demek ki, ihracat cephesinde işler yolunda değil. Zaten Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, "Yılın ilk üç ayında ihracat verileri iyi gelmeyecek" diyerek tabloyu ortaya koydu.
Açıkçası geriye bir tek turizm sektörü kaldı. Ama turizm sektörü de rahat değil ki; çok sıkıntılı. Sonuçta Türkiye'nin bir turizm politikası yok! Küresel durgunluk alarm veriyor, turizm sektörü hâlâ kendine bir strateji çizebilmiş değil! Turizmciler, dernek ve liderlik yarışına girmiş, iş yapmaya vakit yok!..
Turizm sektöründe en kritik ay şubat. Çünkü rezervasyonlar şubatta yapılıyor. Henüz şubata girmedik ama turizmde 2009'a ilişkin ilk bulgular Hollanda cephesinden geldi, sektöre yansıdı. 15 Ocak itibarıyla Hollanda rezervasyonlarında yüzde 35'lik bir düşüş var.
Hollandalı turistin yüzde 70'ini taşıyan Thomas Cook, TUİ ve OAD, "Türkiye bu yıl Hollanda pazarını yüzde 20 düşüşle kapatırsa çok iyi olur" değerlendirmesini yapıyor. Hollanda, Türkiye'nin Almanya, Rusya ve İngiltere'den sonraki dördüncü büyük pazarı. Hollanda, turizmde rekabeti belirliyor. Geçmiş yıllarda İspanya'ya karşı atağa kalkmamızda büyük rol oynamıştı.
Üstelik 2009'a ait uçak kontratları hâlâ yapılmamış. Ne yazık ki, Türkiye yeniden "son dakika" listesine takılmış durumda.

Kabul, 2009'da işler iyi gitmeyecek!..
Ama krizler fırsata dönüşemez mi? Elbette Türkiye, turizmde sıkıntılı bir dönem geçirecek ama iki rakibi İspanya ve Yunanistan'a karşı atağa kalkabilir.
Tatilcilere, geçen hafta kredi notu düşen İspanya ve Yunanistan'dan daha iyi şartlar sunabilir. Böylece turizm gelirlerinde küçük bir düşüş olur. Ama Türkiye, 25 milyon ziyaretçi çekebilir.
Yeter ki, planlama yapılsın!!!
Yasal Uyarı : Tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi izin alınmadan kullanılamaz.

http://sabah.com.tr/gizlilik_bildirimi.html