kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
18 Ocak 2009, Pazar
Sabah
 
Haberler Spor Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Magazin Sağlık Televizyon Yazarlar Kültür Sanat
 
24 Saat
24 Saat

Mehter marşıyla gelip İzmir marşıyla giderler!

MEHMET ÇALIŞKAN
16.01.2009
'Ayakta Kal' filminde 'Ali' karakterini canlandıran yakışıklı oyuncu Mehmet Aslan, sadece şöhreti için kendisine yanaşan kadınların ters yüz olduğunu söyledi: Şöhret olduğu için biriyle birlikte olan kadından da, onun birlikteliğinden de ne hayır gelir?..
Mehmet Aslan, Sinem Kobal, Irmak Ünal, Okan Karacan ve Ozan Aydemir'in başrollerini paylaştığı, Adnan Güler'in yönettiği 'Ayakta Kal' adlı sinema filmi, cuma günü vizyona girdi. Zenginle yoksul arasındaki çatışmadan doğan bir aşkı anlatan film, devlet okulları ve kolejlerde verilen eğitim arasındaki büyük farka dikkat çekiyor. Filmde yoksul kesimden 'Ali' karakterini canlandıran Mehmet Aslan'a göre; Türkiye'deki eğitim sisteminin en büyük sorunu dershanelerin varlığı... Ünlü gazinocu Fahrettin Aslan'ın oğlu olan genç oyuncu; filmini, ilişkilere ve hayata bakışını anlattı.

* Aslında işadamısınız ama aynı zamanda oyunculuk da yapıyorsunuz. Bunun nedeni şöhret mi?
Yurtdışında ticaret üzerine okudum. Babamdan dolayı doğal olarak ticarete ilgi duydum. Ne var ki gönlümde hep oyunculuk yapmak vardı. Bu nedenle Fransa'da tiyatro eğitimi de almıştım. Bir bakıma mantığımın mesleği ticaret, gönlümün mesleği ise oyunculuktur. Her ikisini aynı anda yapmak zaman zaman gerçekten yorucu oluyor. Ama rol aldığım filmi beyaz perdede görünce, bütün yorgunluğumu atıyorum. Oyunculuğu şöhretin keyfini yaşamak için yapmıyorum. Zaten babamdan kalan bir şöhret, istesem de istemesem de üzerime yapışmıştı. Ayrıca şöhretin yan getirilerinden yararlanmıyorum.

ŞÖHRETİN YAN GETİRİSİ HAZ

* Şöhretin yan getirileri nelerdir?
Bir tür haz! Sanıyorum şöhretle birlikte elde edilen bir tür haz, yan getiri olarak yaşanıyor.

* Güzel kadınlarla birlikte olmak gibi mi?
Şöhret olduğu için biriyle birlikte olan kadından da, onun birlikteliğinden de ne hayır gelir? Şöhreti için bir kadının kendisiyle birlikte olmasıyla 'Vay canına ne erkeğim' diye ortalıkta gezinen bir adamın adamlığı ne kadardır?

* Şöhretiniz için size yanaşan kadınlar olmadı mı?
Mehter marşıyla gelip İzmir marşıyla gittiler. Yine öyle giderler.

* 'Ayakta Kal'da tam anlamıyla bir jön karakterine büründünüz? Kendinizi jön gibi hissediyor musunuz?
Hayatımı kazanmak için oyunculuk yapmak zorunda olmadığımdan, içime sinen rolleri kabul etme lüksüm çok daha fazla. 'Ayakta Kal'daki 'Ali' karakteri de içime sinen rollerden biriydi. Bu nedenle de büyük keyif aldım. İlk televizyon dizimi de Sinem Kobal ile çekmiştim. Sonra birlikte bir program sunduk. 'Ayakta Kal'la birlikte bizi Ediz Hun-Filiz Akın, Gülşen Bubikoğlu- Tarık Akan ikililerine benzetmeye başladılar. Jön olayına gelince... Jönlük kısa sürede elde edilmez. Sanıyorum benim bu konuda daha çok yol kat etmem gerekecek. Ve elbette rol aldığım filmlerin hikayesinin de benim jön olmama uygun olması gerek.

* 'Ayakta Kal'da canlandırdığınız 'Ali' gönlünü zengin bir kıza kaptırıyor. Siz yoksul bir kıza gönlünüzü kaptırır mısınız? Yoksa filmler gerçekten gönlünüzü kaptırır mısınız? Yoksa filmler gerçekten hayal satma platformu mu?
'Davul bile dengi dengine çalar'ın tek anlamı servet miktarı değil. Kültür anlayışındaki ve yaşam tarzındaki farklılıklar da davulun dengi dengine çalmasını gerektirebilir. Erkeğin zengin, kadının yoksul olması fazla sıkıntı oluşturmaz. Kadının zengin, erkeğin ise yoksul olması ise mutlaka sıkıntı oluşturur. 'Ayakta Kal'da böyle bir sıkıntıya değiniliyor. Film gereği finalde mutlu son var. Gerçek hayatta böyle olması çok zor.

FARKLILIKLARA GÖĞÜS GERMEK ZOR
* Zengin bir erkek olarak yoksul bir kadına gönlünüzü kaptırır mısınız?
Birbirinden çok farklı ortamlardaki iki insanın birbiriyle anlaşması çok zor. Çok büyük fedakarlıklar gerektiriyor ve sonu genellikle de hüsran oluyor. Maddiyata da şöyle bakabilirsin: Gecekondu mahallesinde büyümüş bir kızla çok zengin birinin evliliğinde; maddi açıdan da, kültürel açıdan da, yaşam tarzı olarak da çok büyük farklılıklar olur. Bu farklılıklara göğüs gererek o zorlukları aşmak da kolay iş değil.

* O zorlukları aşarsanız...
O zorlukları aşarsam yoksul bir kızla evlenebilirim. Kendimi ille de zengin bir kızla evleneceğim diye programlamadım çünkü. Birlikte yaşamaktan mutlu olacağım bir kıza rastlarsam oturup da 'Cebinde kaç lira var?' diye mi soracağım...

* Sizce 'Ayakta Kal'daki zenginyoksul çatışması gerçek hayatta ne ölçüde yaşanıyor?
Elbette her dönem her ülkede zenginle yoksul arasında bir çatışma vardır. Bu çatışma bazen vücut buluyor bazen de içten içe yaşanıyor. Bildiğim kadarıyla Türkiye'de zenginle yoksul arasındaki çatışma hiçbir zaman vücut bulmadı. Türkiye'de zenginlerle yoksul mahalleleri Hindistan'da olduğu gibi tel örgülerle ayrılmış durumda değil. Nişantaşı'ndan Dolapdere'ye gitmek üç dakika...