kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
19 Aralık 2008, Cuma
Sabah
 
Haberler Spor Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Emlak Yazarlar Çizerler
Magazin Sağlık Televizyon Yazarlar Kültür Sanat
 
24 Saat
24 Saat

Schweppes'in film festivali heyecan dalgası yaratıyor

GÜNAYDIN SERVİSİ
18.12.2008
Bugünlerde schweppes.com.tr adresine girenler ilginç kısa filmler izliyor. Marka için klasik bir reklam film çekmek yerine film festivali yapmayı öneren isim, Coca-Cola'nın 90 ülkeden sorumlu yöneticisi Elif Tokat. "Bu markayla diyaloğu güçlendirmek istiyoruz" diyor..
Serinletici ve ferahlatıcı tadıyla, yetişkinlerin severek içtiği içecek Schweppes, dünyanın dört bir yanından yönetmenlerin çektiği kısa metrajlı filmlerden oluşan bir festival düzenliyor. Gazete ilanları yayımlanan, sinema salonlarında 'film fragmanı' tadında tanıtımı yapılan festival; kısa filmle ilgilenen, reklam filmi tecrübesi olan ve markayı anlayan yönetmenlerin beş kısa filmden oluşuyor. Festivali düzenleyen Coca-Cola Türkiye ekibi tüketicilere sıradan bir reklam filmi izletmek yerine festival düzenlemelerini şöyle anlatıyor: "Bu kısa filmler insanlarda bir fikir yaratsın, herkes kendisiyle ilgili bir şey bulsun, beğensin ya da eleştirsin ama bunlarla ilgili konuşsun; bir heyecan yaratalım, bir enerji olsun, Schweppes bu diyaloğa ortam yaratsın..." Kampanyanın mimarı; içinde 90 ülkenin bulunduğu Coca-Cola Avrasya ve Afrika grubunun pazarlama iletişim bölümünün lideri Elif Tokat. İşte Tokat'ın anlattıkları...

MARKAYI ÖNE ÇIKARDIK
* Schweppes reklamını neden bir kısa film festivali ile yapıyorsunuz?
Schweppes'in geçmişi çok eski. Daha yetişkin bir kesime hitap ediyor. Biz de bu markaya taze bir soluk getirmek, biraz daha piyasaya yaklaştırmak istedik. 'Yetişkinlere daha farklı nasıl hitap edebiliriz', nasıl 'bu benim markam' dedirtebiliriz diye düşündük. Klasik anlamda bir reklam kampanyası yolumuz da vardı ama Schweppes'in yüksek bir standardı var. Dolayısıyla biraz kendimizi aşan, biraz daha markayı öne çıkaran bir şey peşindeydik...

* Yani 'İnteraktif bir kampanya olursa daha çok talep görür' fikrinden mi yola çıktınız?
Evet, gün içinde farklı yerlerde, farklı şekillerde bu fikrin etrafında tüketiciyi yakalamayı amaçladık. Reklam kuşaklarını filmin fragmanı şeklinde kullandık. Sizi direkt web sitesine yönlendiren bir fragman... O filmleri merak ettiğiniz takdirde de schweppes.com.tr'ye ya da schhh.com.tr'ye girip izleyebiliyorsunuz.

* Kampanya kaç ülkede mevcut?
Schweppes satışıyla ilgili Romanya ve etrafındaki dokuz ülke, Rusya ve Türkiye'de gibi ülkeler için hazırladık bu kampanyayı.

* Niye sadece bu ülkeler?
İlk aşamada Schweppes markasına yatırım yapacak olan, onların iş planlarında önceliği olan bu ülkelerdi. Bunlara öncelik verdik ama 90 ülkemiz var, bunu hepsine yayacağız. Şimdilik kısıtlı bir bütçemiz var, ilk yıl için de beş film olarak planladık.

UZUN YILLAR SÜRECEK
* Ne kadar sürecek peki?
Bunu birkaç yıl kullanacağız, uzun süreli bir kampanya. İnternette şu anda beş film var. Her sene bunun üzerine bir şeyler konacak, belki her ülke farklı açılımlar sağlayacak.

* Filmler 18 yaşından küçükler için... Neden?
Yetişkinlere hitap ettiği için sınır koymak istemedik. Çünkü hayatın içinde her şey herkese göre olmayabiliyor. Sadece yetişkinlere yönelik olması bize ve yönetmenlere daha fazla özgürlük sundu.

* Bu filmler ve yönetmenler nasıl seçildi peki?
Kısa filmle ilgilenen ve reklam filmi tecrübesi olan, tabii markayı da anlayan bir portföyden seçtik. Yani jüri ya da sinemacıların bulunduğu bir kadro yok. Siteye giren ve isteyen herkes filmleri izleyip değerlendirebiliyor. Hatta hediye kazananlar da oldu, böyle bir şans da var.

BİR DİYALOG YARATTIK
* Siteye giren, bakan insanlar 'biz de çekmek istiyoruz' derse?
Diyecekler tabii ama bu bir başlangıçtı, ilk adımdı. Rahatlıkla birkaç yıl, biz bu konu üzerinde çok güzel hikayeler anlatabileceğiz. Bizi takip etsinler, çünkü biz bunun devamını planlayacağız ve duyuracağız.

* Sonuçta amaçladığınız nedir?
Schweppes'in sunduğu diyaloğu güçlendirmeyi amaçlıyoruz. Bu filmler insanlarda bir fikir yaratsın, kendileriyle ilgili bir şey bulsunlar, bazı şeyleri beğensinler, bazı şeyleri beğenmeyebilirler, o zaman eleştirsinler ama bunlarla ilgili konuşsunlar, bir heyecan yaratalım, bir diyalog yaratalım istedik. Schweppes de buna ortam yarattı. Çünkü bu yetişkinlerin dilinden anlayan bir marka. Ayrıca çalıştığımız yönetmenler, bu kampanyayı kısa film sektörünün geleceği olarak gördü. Bu da çok önemliydi.