kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
8 Aralık 2008, Pazartesi
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Çizerler
Sabah Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Buzz
 
24 Saat
24 Saat
UFUK SANDIK

Marka olmak için şarkı söylemek de lazım

Yıl 2003. Temsa ilk kez kendi ürettiği bir otobüsle yurtdışında Uluslararası Otobüs Fuarı'na katılıyor. O dönemde bilinen bir marka olmadığı için Temsa'nın standı doğal olarak fuarın ilk başlarında fazla ilgi görmüyor. Ancak daha sonra fuarın en popüler standı oluyor.
Lafı fazla uzatmayayım. Temsa CEO'su Mehmet Buldurgan iyi bir baterist. Temsa'nın tasarımcısı Bob Lee de profesyonel düzeyde bir gitarist. Stantta küçük bir konser veriyorlar. Solist ise o dönemde Temsa'da görevli olan Toyotasa Genel Müdürü İbrahim Orhon. Konser, My Way'le başlıyor. Tabii ki olay oluyor. Tüm rakipler, ziyaretçiler ve basın mensupları Temsa standına toplanıyor. Temsa, yerel gazetelere haber oluyor. Herkes müthiş Türkleri konuşuyor. İlk fuarında konserle akıllarda kalan Temsa, daha sonraki fuarlarda kendi tasarımı otobüsleriyle ilgi odağı olmaya başlıyor.
Bilinen bir marka olmak için sadece kaliteli ürün, iyi fiyat politikası, doğru pazarlama stratejisi uygulamak yeterli olmuyor. Kimi zaman da Temsa yöneticileri gibi şarkı da söylemek gerekiyor.