kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
7 Aralık 2008, Pazar
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Yeni Porsche devri

Yalın Gülmez / auto motor & sport
Giriş Saati : 03.12.2008 12:31
Güncelleme : 03.12.2008 20:25
auto motor & sport dergisinin haberine göre Porsche, ardı ardına iki devrimsel yeniliğini tanıttı. Stuttgartlı üretici ilk sedanı ve ilk dizel motorlu modelinin yaratacağı etkiyi yenilenen Boxster ve Cayman’la cilalıyor...
Geride 60 yılı bırakıp sadece spor otomobillerle hayatta kalmak mümkün müdür? Gelişen ekonominin iştah kabartıcılığı, her gelenek sahibini yoldan çıkarttığı gibi Porsche'yi de yoldan çıkarttı. Önce Cayenne geldi ve Stuttgartlı üretici araziye çıkmış oldu. Bugünse devrimin hedefi lüks sedanlar.

Patronların bu otomobillere çok fazla fon ayırması Porsche'nin pazarı neden gözüne kestirdiğini açıklıyor. Tabii bu noktada Porsche gibi bir üreticinin S Serisi'nin karşısına ortalama bir otomobille çıktığı düşünülmemeli.

Panamera, yani ilk Porsche sedanı, 5 metrelik boya, 1,9 metre genişliğe ama sadece 1,4 metrelik yüksekliğe sahip. Bu değerler, Panamera'nın sınıfının hem en geniş hem de en alçak modeli olacağını gösteriyor. Garip ölçüleri bu yeni Porsche'nin de en az kardeşleri kadar sportif görünebilmesini sağlamış. Zaten şef tasarımcı Michael Mauer de bunun bir marka geleneği olduğunun altını çiziyor. Mauer'e göre hiçbir Porsche'nin yüksekliği genişliğinden fazla olmamalı. Otomobilin tasarımında en başarılı bölüm belki de profil çizgileri. Sanki bir 911 alınmış ve ortadan ikiye bölündükten sonra uzatılmış gibi. Arka çamurluklar hizasına gelindiğinde geniş lastiklerin sığabileceği yuvalar için büyükçe bir şişkinlik kullanıldığı görülüyor. Böylece Panamera'ya çekicilik için son silah da sağlanmış: Geniş ve seksi kıvrımlara sahip dolgun kalçalar. Seksiliğin kullanışlılığı etkileyeceğini düşünenler yanılıyor olabilir. Panamera'nın henüz iç mekan fotoğrafları yayınlanmadı ama bu bölümün çok zengin görüneceğini bilmek için kahin olmaya gerek yok. Panamera sadece 4 kişilik oturma alanı sunacak. Fakat Porsche'nin iddialarına bakılırsa arka koltuklarda 1,92 metre boyundakiler bile rahat edecek. Dahası sportif görünüme karşın arka koltukların yatırılmasıyla ortaya 1500 litrelik bir yükleme alanı çıkacak. Üretim aşamasında ilk önce tıpkı 928'de kullanıldığı gibi transaxle yerleşim üzerinde durulmuş. Fakat bu seçenek 4 tekerlekten çekiş sistemini zora soktuğu için gözardı edilmiş. Onun yerine klasik yerleşim korunmuş. Motor önde ve şanzıman da hemen arkasında. Motor seçenekleri güncel Cayenne ürün gamından alınacak. Yani 300 HP güç üreten V6, 400 HP güç üreten V8 ve bir de 500 HP güç üreten turbo beslemeli V8. 700 Nm tork üreten ve daha düşük rüzgar direnci sayesinde Cayenne Turbo'yu rahatlıkla geride bırakacak performansa sahip olacak olan Turbo versiyon, hıza duyarlı olarak yükselen arka kanadıyla diğer versiyonlardan ayrılacak.



Panamera'nın kanadı gibi motor kaputu da yükselebiliyor. Yaya koruma normlarının yerine getirilebilmesi için Panamera piroteknik motor kaputuna sahip. Fakat Porsche mühendisleri bu özelliğe güvenip işlerini
yarım bırakmamış. Cüzdanına güvenenler fren mesafesini kısaltan ve dayanımını arttıran seramik fren disklerine sahip olabilecek. Performans beklentilerini karşılamakta zorlanmayan diskler, çift kollu bağlantılarla yere basılan lastiklere işkence yapabilecek güce sahip.

Porsche'nin bir diğer önemli yeniliğiyse küçük heyecan makinelerinin yenilenmesi. Boxster ve Cayman, hafif makyaj görmüş yüzleri ve güncellenmiş teknolojileriyle geliyor. Her iki model de her zaman olduğu gibi çok şık ve elit tasarımlara sahip. Artık LED teknolojili stop lambaları
daha çekici görünüyor ve yüzleri de detay düzenlemeleriyle gençleştirilmiş. Ama ikilinin asıl yeniliği karoserin altında. 6 silindirli motorlar, Porsche mühendislerinin uğraşları sonucunda eski versiyonlarına göre daha fazla güç üretir hale gelmiş. Yeni motorlar, iki modelin de sınıflarına göre düşük kabul edilebilecek yakıt tüketimine sahip olmalarına olanak tanıyor.

Yeni Boxster'da 2,9 litrelik Boxer motor kullanılmış ve bu motor 255 HP güç üretiyor. Aynı hacme sahip motor küçük değişiklikler yapılarak Cayman'da da kullanılmış. Yapılan değişiklikler sonucunda bu motor 265 HP güç üretiyor. Modellerin sahip oldukları eski motorlarına göre 10'ar HP'lik güç artışı sağlanmış. İşler Boxster'ın ve Cayman'ın S versiyonlarında ise biraz daha ilgi çekici. Boxster S, 3,4 litrelik motorla normal versiyonundan oldukça güçlü. 310 HP güç üreten motor, Cayman'da ise 320 HP güce ulaşıyor. Artan güç, güç/ ağırlık oranını da iyileştirmiş.

Cayman S'in performans değerleriyse oldukça etkileyici. PDK isimli çift kavramalı şanzıman ve kalkış kontrol sistemiyle 0-100 km/s hızlanması sadece 4,9 saniye sürüyor. Boxster ise 6 ileri manuel şanzımanla 0'dan saatte 100 kilometre hıza 5,9 saniyede çıkıyor. PDK şanzıman hızlanma süreleri gibi yakıt tüketimini de düşürüyor. 2,9 litrelik boxer motor, 100 km'de 8,9 litrelik tüketim değerine sahip. Bu değer yerini PDK'ya kaptıran Triptronic şanzımana sahip eski versiyon motorlara göre yakıt tüketiminin %11 oranında azaltılmış olduğunu gösteriyor. 3,4 litrelik motorun sahip olduğu 9,2 litrelik yakıt tüketim değeri de aynı motorun eski versiyonuna göre %16 oranında daha düşük. Porsche yetkilileri, düşen yakıt tüketim değerlerinde yenilenen motorların yanı sıra, PDK şanzımanın da payının büyük olduğunu söylüyor.

Çift kavramalı PDK şanzıman, hızlanma konusunda ise gerçekten harikalar yaratıyor. PDK'ya sahip Boxster ve Cayman modellerinin her ikisi de manuel şanzımana sahip versiyonlarına göre 0'dan 100 km/s hıza 0,1 saniye daha erken çıkıyor. Bu fark çok az gibi görülebilir. Fakat otomatik bir şanzımana sahip modelin, manuel versiyonundan daha iyi hızlanması, vites geçişlerinin ne kadar hızlı olduğunun ve güç kaybının neredeyse hiç olmadığının en güzel göstergesi. Hatta isteğe bağlı olarak sunulan kalkış kontrol sistemine (launch control) sahip versiyonlar 0-100 km/s hızlanmada elektroniğin sihirli yardımlarıyla 0,2 saniyelik avantaj elde ediyor.

Porsche'nin devriminin ikinci ayağıysa yakıt tüketimi konusunda geri adım atıldığını gösteriyor. Daha önce üretileceğiyle dedikodular yanıtsız bırakılan dizel motorlu Cayenne sonunda gün yüzüne çıktı. Pazarda aslan payının dizel motorlu modeller tarafından kapıldığını gören Porsche'nin bu hamlesinin ne kadar geç kaldığıysa ortada. Cayenne için seçilen dizel motor, 1940'lı yıllarda üretilen traktörlerden bu yana dizel motor üretmeyen Porsche tarafından geliştirilmek yerine VW raflarından alınmış. 3,0 litrelik dizel motor, doğal olarak Porsche standartlarını karşılayabilmesi için elden geçirilmiş. Gücü 15 HP artışla 240 HP'ye ve torku da 50 Nm artışla 550 Nm'ye çıkartılmış. Bu motor sayesinde Cayenne'in yakıt tüketimi 100 km'de 9,3 litre seviyesine kadar
inecek. Böylece Cayenne artık tutumlu müşterilerin de ilgi alanında. Bir Porsche'yi hızlandırırken geçikme yaşamaması için gaz tepkisi arttırılan motorun torkunu geniş bantta üretmesi de Cayenne müşterisinin beklediği sportiflik seviyesinin sağlanabileceğini düşündürüyor. Yine de dizel tıkırtılarının Porsche logosuyla aynı ortamda nasıl karşılanacağını zaman gösterecek.

Dizel motorlu Cayenne'in benzinli kardeşlerinden tek farkı çalışırken ürettiği ve olabildiğince engellenen dizel tıkırtıları olacak. Bunun dışında gelişmiş arazi donanımı gibi standart ve sportif sürüş sağlayan adaptif yürüyen aksam gibi isteğe bağlı donanımlar tutumlu Cayenne'de de sunulacak. Tiptronic S isimli başarılı otomatik şanzımanın standart donanım listesinde sunulacağı dizel Cayenne, şubat ayında Avrupa pazarlarında satışa sunulacak.