kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
7 Aralık 2008, Pazar
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Kriz korkusu bahane, oyunlar şahane

Timur SIRT
06.12.2008
İnsanların kriz endişesiyle evden çıkmamasının Türkiye'de oyun pazarını % 33 artışla 40 milyon YTL'ye çıkartacağı tahmin ediliyor Amerika ve Avrupa'da da benzer şekilde kriz insanların evine kapanıp oyun konsollarının karşısına geçmesine neden oluyor..
En ucuz bayram keyfi bilgisayar oyunu olacak. Kriz beklentisi harcamaları azaltanlar ev eğlencesini artırıyor. Kriz öncesi veya uygun kampanyalarla alınan LCD televizyonların karşısına oturup oyun oynayanlar krizi unutuyor. Her sektör olumsuz etkilenirken bilgisayar ve konsol oyunlarında artış beklentisi var. Oyun sektörünün en büyük ve eski firması Aral Genel Müdürü Ömer Faruk Demir Türkiye'deki toplam oyun cirosu 30 milyon YTL olduğunu bu yıl ise beklentilerinin 2008'de 40 milyon YTL civarında olduğunu vurguladı.

İLGI ÇOK TÜRKÇE OYUN SAYISI AZ
Türkiye, hızla gelişen genişbant İnternet erişimi ve mevcut 26 milyon İnternet kullanıcısı ile oyun sektöründe gelecek vaat ediyor. Türkiye MMOG pazarı, daha çok, Kore ve Çin gibi Uzakdoğu pazarlarını andırıyor; bu da bizim açımızdan oldukça ilginç. Örneğin, Türk MMOG oyuncuları, oyunlarını oynamak ve oyun deneyimlerini artırmak üzere oyun kodları satın almak için İnternet kafelerde toplanmayı tercih ediyorlar. Türk MMOG oyuncuları arasında, Batı'daki üyelik bazlı ödemenin tersine, "ücretsiz oynama" ve mikro işlemler yaygın olarak ilgi görüyor. Öte yandan Türk oyunseverler halen bazı zorluklarla karşı karşıyalar. İnternet'te birçok oyun bulunmasına rağmen, bu oyunların hemen hemen hepsi sadece yabancı dilde servis sağlayabiliyor. Ancak pazar potansiyelinin keşfedilmesi ile birlikte daha çok yerli ve yabancı şirketin lokal oyuncuları gözeterek bu pazarı büyütme ve ilerletme eğiliminde oldukları gözüküyor Katılımcı online oyunlar üreten, yayınlayan ve dinamik bir oyun ortamı yaratan K2 Network, Önce Oyuncular anlayışıyla oyunlara ücretsiz erişim sağlıyor. Yaratıcı fiyat modelleri sunuyor ve oyuncuların geribildirimleri doğrultusunda oyunlarını güncelliyor. K2 Network şu anda 160'ı aşkın ülkede 16 milyondan fazla kayıtlı kullanıcısına, War Rock, Knight Online, Global Mİ Online, Red Stone ve Sword of the New World: Granado Espada oyunlarını sunuyor. K2 Network'ün ABD, Kore ve Hindistan'da ofisleri bulunmaktadır. Firmanın tüm oyunlarına GamersFirst.Net'ten ulaşılabilir. Oyuncularının yüzde 30'unu sadece Türk oyunseverler oluşturuyor.