Anasayfa
Kırmızı Alarm

30 Kasım 2008, Pazar
Sabah

Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil

24 Saat
FİNANSMAN SIKINTISI ... GM Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, bankaların kredi verirken ince eleyip sık dokuduğunu söyledi.

ABD'de jetleri iade eden GM Türkiye'de tasarrufa başladı

24.11.2008
ABD'de kiraladığı 5 jet uçaktan 3'ünü iade eden General Motors, Türkiye de dahil olmak üzere tüm dünyada kemer sıkmaya başladı. GM Türkiye, çalışanlara tasarruf bilincini aşılayarak tedbir alıyor..
Darboğazdan çıkmak için ABD hükümetinden acil para desteği isteyen dev otomotivciler, tüm dünyada kemer sıkıyor. GM de, 2 Aralık tarihine kadar Senato'ya sunmak için "kurtuluş reçetesi" hazırlamaya başlarken, tedbirlerini artırıyor. GM son olarak leasing yoluyla kiraladığı 5 jetten 3'ünü geri vermeyi düşünüyor. Tasarruf tedbirleri ABD'den Türkiye'ye kadar her ülke için geçerli. Peki Avrupa'nın en kârlı operasyonlarından biri olan GM Türkiye'de de tasarruf tedbirleri uygulanmaya başlandı. Sorularımızı yanıtlayan General Motors Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, tasarruf tedbirlerini artırdıklarını belirterek, "GM uzun süredir global anlamda maliyetleri kısmak için çalışıyor. Biz de tasarruf yapıyoruz. Son dönemde yaşanan gelişmelerle tedbirlerimizi artırdık" dedi.

TASARRUF TEDBİRLERİ
Keklik, aldıkları önlerin basit olduğunu ancak çalışanların için önemli simgeler olduğunun altını çizdi. Keklik, şunları kaydetti: "Çalışanların yurtiçi gezilerde kaldığı otellerde seviyeyi biraz düşürdük. Yine 5 yıldızlı otelde kalıyoruz ama daha makul fiyatlı olanı tercih ediyoruz. Çalışanlarımızı yakıt tasarrufu konusunda uyardık. Her gün 80-90 aracımız yolda. Her aracın yakıtı tüketimini 2-3 litre düşürmesi önemli bir kazanç sağlayacak. Yurtdışına bir seyahatimiz vardı, onu iptal ettik. Küçük örnek ama 'boş yere yanan ışıkları mutlaka söndürün' uyarısı yapıyoruz. Önemli olan çalışanlara tasarruf bilincini aşılamak."