kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
20 Kasım 2008, Perşembe
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Büyük resim için tıklayın

'Türkiye bunu da atlatır 7 bin kişiye iş yaratırız'

Pınar ÇELİK / EKONOMİ
20.11.2008
Carrefoursa, 2011'e kadar hem mevcut mağaza sayısını artırıp hem de yerel market zincirlerini satın alarak büyüyecek, 7 bin kişiye de iş yaratacak..
Türkiye'ye girdikleri 1993'ten itibaren toplam 2 milyar YTL'lik yatırım yaptıklarını belirten Carrefoursa Genel Müdürü Guillaume Vicaire, Türkiye'de hem organik hem de inorganik büyüyeceklerini söyledi. "Türkiye pazarı son derece parçalanmış bir yapıya sahip. Her şehirde 10-20 mağazalı zincirler mevcut. Öngörümüz, bu operatörlerin zamanı geldiğinde daha büyük gruplarla ortaklık kurmaya yönelecekleri şeklinde. Biz de bu pazar konsantrasyonuna katkıda bulunacağız" dedi.

PLANDA DEĞİŞİKLİK YOK
Salı günü yaşanan CEO değişikliğinin Türkiye ile ilgili planlarda herhangi bir değişikliğe neden olmayacağını belirten Vicaire, "Türkiye'de iddialı bir şekilde büyümeye devam edeceğiz. Bunun için gerekli güçlü bilanço yapısına sahibiz. 2008'de 100 milyon YTL'den fazla yatırımla, 3'ü hipermarket, 35'i süpermarket olmak üzere 38 mağaza açtık. Yıl sonuna kadar dokuz mağaza daha açacağız" dedi. Önümüzdeki üç yıl içinde hem kalifiye hem vasıfsız işgücüne fırsat yaratacak şekilde 7 bin kişilik istihdam yaratmayı hedeflediklerini ifade eden Vicaire, 2007'yi 2.3 milyar YTL ciro ile bitirdiklerini, 2008'de çift haneli büyümeye devam edeceklerini söyledi.

EN KÖTÜMSER 4. ÜLKE
Vicaire, yapılan bir araştırmaya göre Türk tüketicisinin, ekonomik ortam ve tüketimle ilgili olarak dünyadaki en kötümser dördüncü tüketici grubu olduğunu belirten Vicaire, bu duruma çok şaşırdığını vurguladı. Araştırmalardan çıkan sonuçlarla Türkiye gerçeğinin uyuşmadığını dile getiren Vicaire şöyle konuştu: "Bu kötümserlik beni şaşırtıyor. Burada göreve başladığımda, dinamik, genç ve çalışkan bir ülkeye geldiğimin farkına vardım. Bu daha ziyade bir algılama meselesi. Türk tüketicisi 2007'ye kadar bir büyüme ortamında yaşadı. İçinde bulundukları durum tüketicilerin moralini bozdu ve kötü haleti ruhiyeye yöneltti. Bu kötümser yaklaşım, alışveriş alışkanlıklarını da etkiliyor. Daha ziyade ucuz ürün ve promosyonlara yöneliyor ve temel ihtiyaçları dışındaki ürünlerin alımını erteliyorlar. Yine de Türkiye'nin içinde bulunduğu bu durumu aşacağına inanıyoruz."