kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
20 Kasım 2008, Perşembe
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Toksöz Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Sanset Gıda Genel Müdürü Ahmet Toksöz

Tadelle yeniden piyasada

Giriş Saati : 20.11.2008 14:35
Güncelleme : 20.11.2008 17:14
Yeni Haber
Toksöz Grubu Şirketlerinden Sanset Gıda, 2007 yılında 77 milyon dolara Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonundan (TMSF) satın aldığı Sagra ve markaları Tadelle, Sarelle, Gol ve Gofy'yi yeniden tüketiciyle buluşturuyor.

Konuya ilişkin düzenlenen basın toplantısında konuşan Toksöz Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Sanset Gıda Genel Müdürü Ahmet Toksöz, ilaç sektöründe bulunan bir grup olduklarını, bu yıl Galenos Ecza Deposu'nun 33., Sanovel İlaç'ın ise 25. yılını kutladıklarını söyledi.

Grup olarak yaptıkları stratejik çalışmalar sonucunda, Sanovel'in ''başarısı'' ve üretimdeki ''mükemmeliyetçiliğini'', gıda üretimine aktarmak istediklerini dile getiren Toksöz, özellikle çikolatalı ürünler sektöründe rekabet avantajı sağlayabilmek için de, bu alanda faaliyet gösteren bir şirket arayışına girdiklerini belirtti.

Toksöz, TMSF'nin düzenlediği ''Sagra ve ürünlerinin satışı ihalesi''nin kendileri için büyük bir fırsat olduğunu vurgulayarak, Sagra Ticari ve İktisadi Bütünlüğü ile elindeki markalar Tadelle, Sarelle, Gol, Gofy'yi 77 milyon dolara satın aldıklarını hatırlattı.

Sagra'yı almalarının üzerinden geçen 15 aylık süreçte, ilaç sektöründeki know-how'ı gıda sektörüne taşımak amacıyla, ilaç üretiminde geçerli olan, üretimin uygun koşullarda yapılmasını sağlayan cGMP (güncel iyi üretim uygulamaları) bilgi birikimlerini, gıda üretimine aktarmak için çalışmalar yaptıklarını anlatan Toksöz, Ordu'daki fabrikayı, 9,5 milyon YTL'lik yatırımla, mekaniğinden otomasyonuna yenilediklerini kaydetti.

Toksöz, üretimi 1 yıl durdurdukları bu fabrikada bu süre boyunca, mevcut çalışanları koruduklarına dikkat çekerek, 2008-2009 planlarına göre gerçekleştirecekleri yeni makine parkuru alımlarıyla, fabrikaya yaptıkları yatırım miktarının 30 milyon YTL'yi bulacağını bildirdi. Toksöz, şu an 50 bin ton olan yıllık üretim kapasitesini de yeni yatırımlarla artırmayı hedeflediklerini belirtti.

''ÖNCELİĞİMİZ HIZLI DEĞİL, İSTİKRARLI BÜYÜME''

Ahmet Toksöz, işe başlarken kendilerine, ''Bizim yiyemeyeceğimiz hiçbir ürünü tüketiciye sunmayacağız'' sözünü verdiklerini dile getirerek, ürünlerinde, trans yağı, boya ve katkı maddelerini kullanmadıklarını, ''doğala özdeş'' olarak anılan vanilya esansı yerine, doğal bitkilerden elde edilen katkısız vanilya kullandıklarını, soya lesitin ham maddesinin, genetiği değiştirilmemiş soya olmasına dikkat ettiklerini anlattı.

Ürünlerinde, ''Sagra kalite fındık'' kullandıklarını vurgulayan Toksöz, 1930'larda kurulan Sagra'nın, 1940'lı yıllarda yurt dışına fındık ihracatına başladığını, bir süre sonra müşterilerden gelen ''Sagra kalite fındık'' talepleri sonucunda, ''Sagra Kalite Fındık'' kavramının ortaya çıktığını söyledi.

Toksöz, sağlık sektöründen gelen ''tecrübe ve mükemmeliyetçiliklerini'', Tadelle, Sarelle, Sagra gibi Türkiye'nin ''dev'' markalarının gücüyle birleştirip, sağlık, kalite, keyif, yenilik kavramlarıyla, gıda sektöründe katma değer yaratmak istediklerini ifade etti.

Sektörde fark yaratmayı amaçladıklarının altını çizen Toksöz, ''Sanset Gıda olarak önceliğimiz hızlı değil istikrarlı büyüme. 750 kişilik üretim, satış ve pazarlama kadrosu ile 2009 yılında 100 milyon YTL'lik bir ciro hedefliyoruz'' diye konuştu.

İHRACATTA ANA HEDEF AVRUPA

Ahmet Toksöz, soruları yanıtlarken de, krize ilişkin olarak, ilaç sektöründen geldiklerinden, işin imalat tarafının bildiklerini, 1994, 1998 ve 2001 krizlerini yaşadıklarını ve ulusal sanayinin bu konuda biraz temkinli adımlar atarak bugüne geldiğini belirtti. Toksöz, her zaman sanayi tarafında düşündükleri için, ''krize her an girecekmiş gibi'' bir düşünceyle, ön çalışmalarını yaptıklarını anlattı.

Ürün grubunun geçmişteki başarılarından bir tanesinin de, ihracat potansiyeli olduğuna dikkat çeken Toksöz, ''Bunu da önümüzdeki 1 yıl sürecinde değerlendirip, kendi gücümüz nispetinde Türkiye'ye bir katkıda bulunmak arzusu içindeyiz'' dedi.

Toksöz, ürünlerinde kullandıkları fındıkla, fındık üreticisine yapacakları katkı konusunda, 1 yıllık süreçte bu konudaki hassasiyetlerini de belirterek bütün fındık üreticilerini de harekete geçirdiklerini düşündüklerini ifade etti. Toksöz, ürünlerinin 100 biriminin 20 biriminin fındık olduğunu söyledi.

İhracata ilişkin bir soru üzerine, birçok ülkeden teklif aldıklarını kaydeden Toksöz, ihracatta ana hedeflerinin başında Avrupa'nın geldiğini vurguladı.
Toksöz, farklı bir sektöre girmeyi düşünüp düşünmediklerinin sorulması üzerine, şu aşamada böyle bir hedefleri bulunmadığını, öncelikle bulundukları sektörde iyi bir aşamaya gelmeyi planladıklarını bildirdi.
Ahmet Toksöz, yaptıkları yatırımı, kısa sürede geri dönmesi beklentisiyle yapmadıklarını, bunu uzun vadeli bir yatırım olarak düşündüklerinin altını çizdi.

Kapatılan Sagra Special mağazalarına ilişkin bir soru üzerine de Toksöz, şu anda kendi içlerinde çalışma yaparak, birkaç konsept butik mağaza açmayı düşündüklerini ifade ederek, hedeflerinden birinin de premium çikolata sınıfında farklı ürün çıkarmak olduğunu, süper premiumda pazara giriş için 2010 yılını verebileceğini söyledi.

''ORTA VADEDE ASLAN PAYINI ALMAK''

Sanset Gıda Pazarlama Direktörü Süleyman Güçlü ise, dünya üzerinde çikolatalı ürün tüketiminin kişi başına 11 kilogram seviyesiyle en fazla İngiltere, İrlanda'da iken, Türkiye'de 1 kilogram olduğu bilgisini verdi.
Güçlü, son 5 yılda Türkiye'de pazarın yıllık yüzde 10-15 oranında büyüdüğünü kaydetti.

Pazar payı hedefine ilişkin olarak Güçlü, çok kuvvetli markaları olduğunu dile getirerek, ''Kendi içinde bulundukları alanda en çok satan ürün olma haricinde bir planımız olması mümkün değil. Biz bunu 'orta vadede aslan payını almak' diye ifade ediyoruz'' dedi.

Güçlü, amiral markaların Tadelle ve Sarelle olacağına dikkati çekerek, 5 marka için plan yaptıklarını 10 milyon YTL üzerinde reklam bütçesiyle sektöre girmeye hazırlandıklarını söyledi.

Verilen bilgiye göre, yaygın bir dağıtım planlayan firma ilk etapta, 140-150 bin satış noktasının, 55-60 bininde olmayı hedefliyor.
Sagra, Tadelle, Sarelle, Gol ve Gofy, kasım ayı başından bu yana zincir mağazalarda satılıyor.


AA