kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
17 Kasım 2008, Pazartesi
Sabah
 
Haberler Spor Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Magazin Sağlık Televizyon Yazarlar Kültür Sanat
 
24 Saat
24 Saat
Çekimlerde kullanılan Murat 131 özel olarak taksiye dönüştürülüp boyandı.

Osmanlı Cumhuriyeti için İstanbul baştan yaratıldı

16.11.2008
'Osmanlı Cumhuriyeti' filminin çekimlerinde tarihsel dokuya zarar vermemek için film, tekrar inşa edilen dekorlarda çekildi. İstanbul'u baştan yaratan ekip, hummalı bir çalışma gerçekleştirdi..
Bu cuma gösterime girecek olan 'Osmanlı Cumhuriyeti' filmi, konunun geçtiği mekanlarla çok konuşulacak. Çünkü kimi mekanlar orijinali zarar görmesin diye yeniden inşa edilirken, kimi mekanlar da çekim sırasında özenle korundu. İşte Gani Müjde'nin yazıp yönettiği, başrollerini Ata Demirer, Ruhsar Öcal ve Vildan Atasever'in paylaştığı 'Osmanlı Cumhuriyeti' nin kamera arkası detayları...
* Ana oyuncu kadrosu 47 kişiden oluşan filmde toplam 1.075 figüran görev aldı. Topkapı Sarayı çekimlerinde 20 kişilik oyuncu kadrosuyla; 70 kişilik teknik ekip, 200 kişilik figürasyon ve 30 kişilik mehter takımı hazır bulundu.

Aya İrini'nin duvarları kaplandı
* Özel izinle çekim yapılan tarihi mekanlarda dokuya zarar vermemek için azami gayret gösterildi. Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay'ın izniyle çekim yapılan Topkapı Sarayı'nda, avluya sadece padişah arabası girebilirken, ekipman ve diğer araçlar 1.5 kilometre uzakta bekledi.
* Baskın sahnelerinin çekildiği Aya İrini'de duvarların zarar görmemesi için duvarların birebir kopyası Aya İrini'nin içine yeniden döşendi. Padişahın yatak odası haline getirilen Yıldız Sarayı'ndaki boş odada perde asmak mümkün olmadığı için pencerenin önüne çelik bir konstrüksiyon kuruldu ve perde buraya asıldı. Saliha Sultan'ın, aynaya vazo fırlattığı sahnede, el işçiliğiyle restore edilmiş zeminin zarar görmemesi için yerlere kat kat battaniye ve mat döşendi.
* 'Osmanlı Cumhuriyeti'nde tarihi araçlar da aynen veya tamir edilerek kullanıldı. Sepetçiler Kasrı'nın bahçesinde bulunan ve orijinal saltanat kayığının birebir replikası olan Saltanat Kayığı, dört yıl sonra ilk defa tamir edilerek suya indirildi. Padişah arabası olarak kullanılan 'Chevrolet Convertible 1955' marka araba da özel olarak tamir edilip kırmızı beyaz renge boyandı.
* Filmde gerçek çekimlerin yanı sıra bilgisayar teknolojisi de yer aldı: Kargalar, savaş gemisi, özgürlük heykeli ve Ankara kalesi, bilgisayar teknolojisi ile tasarlandı. Padişahın yatak odası, taht odası, sarayın silah deposu ve Amerikan karargahı için çalışılan pek çok mekan yeni baştan inşa edildi. Türkiye'de olmayan beyzbol sahası, film için Nakkaştepe'de hazırlandı.
* Yönetmenin istediği gibi tarihi bir Rum meyhanesinin bulunamaması üzerine de Karaköy sahilinde bir Rum meyhanesi sıfırdan kuruldu.
* Sezen Aksu da bu meyhanede sahneye çıkan amatör şarkıcı rolünde, konuk oyuncu olarak filmde yerini aldı.

300 kiloluk bilardo masası
* Fatih'te bir sarnıç, Amerikan karargahı nezareti haline getirilirken; Sultanahmet'teki kullanılmayan bir mahzen de sarayın silah deposuna dönüştürüldü.
* Sepetçiler Kasrı, 7. Osman'ın taht odası haline getirilirken; İstanbul Üniversitesi rektörlük binasındaki oda da padişahın toplantı odası oldu. Ancak film gereği toplantı odasına bilardo masası konulması gerekince bir başka sorun çıktı: Bilardo masaları yaklaşık bir ton ağırlığındaydı ve bu ağırlık, odanın zeminine zarar verecekti. Bu yüzden 300 kilo ağırlığında 'daha hafif' bir bilardo masası yaptırılarak bu sorun da aşıldı.
Haberin fotoğrafları