kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
15 Kasım 2008, Cumartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

En fazla ev hanımları hakkını arıyor

Giriş Saati : 15.11.2008 10:55
Güncelleme : 15.11.2008 22:22
Yeni Haber
Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğünün hasta hakları uygulamaları kapsamında, hastanelerde yaşanan sorunları çözmek için kurduğu hasta hakları birimine başvuranların yüzde 20'sini ev hanımları oluşturuyor.

Sağlık Bakanlığı Hasta Hakları Şube Müdürü Mehmet Kaymakçı, 2004 yılında başlatılan çalışmalar sonucunda bugüne kadar bütün hastanelerde hasta hakları birimleri oluşturulduğunu söyledi.

Bütün toplumu ve sağlık çalışanlarını hasta hakları konusunda bilinçlendirmek ve hasta hakları ihlallerini en aza indirmek istediklerini bildiren Kaymakçı, ''Hastalarla, sağlık çalışanları arasındaki ilişkide kavga vardı. Sağlık karnesi olmadan muayene olmak isteyen bir vatandaş eskiden sağlık çalışanı ile karşı karşıya geliyordu. Ancak şimdi, sağlık çalışanı, böyle bir talepte bulunan hastaya, 'hasta hakları birimine git sorununu anlat' diyor. Aslında hasta hakları birimi hasta ile sağlık çalışanları arasında bir supap vazifesi görüyor'' diye konuştu.

Kaymakçı, hasta hakları birimlerine 2004-2007 yılları arasında toplam 160 bin başvuru yapıldığını kaydederek, şunları söyledi:

''Son yıllarda sağlık çalışanı tarafından bilgilendirilmediği şikayetlerinde artış göze çarpıyor. Bu artışlarda, vatandaşa yönelik düzenlediğimiz bilgilendirme seminerlerimizin çok büyük etkisi var. Görevlilerimiz evlerde vatandaşları ziyaret ederek, onlara hasta haklarını anlatıyorlar. 'Herhangi bir sıkıntı olduğunda bize başvurun yardımcı olalım' diyorlar. İkinci olarak halk eğitim merkezlerinde, kamu kurumlarında ve özellikle lise öğrencilerine yönelik bilgilendirme çalışmalarımız devam ediyor.''

Sürecin işleyişi hakkında da bilgi veren Kaymakçı, ''Hastanede aldığı hizmette sıkıntı yaşayan hasta, hastane bünyesinde oluşturulan hasta hakları birimine başvuruyor. Yine internetten ve Alo 184 hattından da başvurular alınıyor. Daha sonra şikayet kurula gidiyor. 4 resmi 4 de sivil üyeden oluşan kurul konuyu değerlendiriyor. Değerlendirme yapıldıktan sonra ihmali bulunan kişi veya kurumlar hakkında uyarma, kınama, maaştan kesme gibi çeşitli cezalar verilebiliyor'' dedi.

EV HANIMLARI DAHA ÇOK ŞİKAYET EDİYOR

Hasta hakları ihlali sebebiyle gelen başvuruların yüzde 56'sını erkeklerin, yüzde 44'ünü de kadınların oluşturduğunu ifade eden Kaymakçı, şöyle devam etti:

''Meslek gruplarına göre başvuranların yüzde 20'sini ev hanımları oluşturuyor. Ev hanımlarını yüzde 19 ile kamu personeli yüzde 17 ile de serbest meslek sahipleri takip ediyor. Yaş grubuna göre ise başvuranların yüzde 33'ünü 41 yaş ve üzeri, yüzde 21'ini ise 26-30 yaş arası hastalar oluşturuyor. Eğitim durumuna göre ise şikayette bulunanların yüzde 33'ünü ilköğretim, yüzde 33'ünü lise, yüzde 32'sini ise üniversite ve üzeri mezunları oluşturuyor. Şikayette bulunanların yüzde 2'si ise okur yazar değil''

Kaymakçı, başvuruların yüzde 46'sını ''Muayene olamadım, sıram geçti, doktora ulaşamadım, bana kötü davranıldı'' gibi ''hizmetten genel olarak faydalanamama'' şikayetlerin oluşturduğunu belirterek, ''Yapılan başvuruların yüzde 26'sı saygınlık ve rahatlık görememe, yüzde 7'si ise bilgilendirilmeme kaynaklı. Yine başvuranların yüzde 38'i uzman hekimden, yüzde 15'i hekimden, yüzde 10'u da sağlık memuru ve hemşireden şikayetçi oluyor'' dedi.

Değerlendirmeye alınan başvuruların yüzde 54'ünde hak ihlalinin olmadığının karara bağlandığını dile getiren Kaymakçı, yüzde 11'inde hak ihlali tespit edildiğini, yüzde 11'inin kapsam dışı, yüzde 10'unun kurulda değerlendirmede, yüzde 5'inin ise hazırlık aşamasında olduğunu belirtti.