kapat
English
Kırmızı Alarm

7 Kasım 2008, Cuma
Sabah

Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil

24 Saat

DNA'dan kanserin genetik köklerine umutlu yolculuk

AA
07.11.2008
Amerikalı bilim adamları kanserli bir hastadan alınan DNA'nın şifresini çözerek, hastalığın genetiği konusunda önemli bir adım attı..
Bilim adamları, bir kanser hastasının DNA'sının şifresini çözerek, hastalığın genetik kökenlerinin izini sürmeyi başardı. Washington Üniversitesi bilim adamları, kemik iliğindeki kan yapıcı hücrelerin kanseri olan akut myeloid lösemi (AML) hastası bir kadından iki örnek alarak DNA'daki farklılıkları inceledi. Nature dergisinde yayımlanan araştırmada bilim adamları, kadının AML hastalığına yakalanmasına yol açtığı düşünülen 10 gen mutasyonu tanımladılar. Bu mutasyonlardan sadece ikisinin hastalıkla bağlantısı daha önce biliniyordu. Araştırmacılar, alınan tümör örneğindeki neredeyse her hücrede bu ana mutasyonların dokuzuna rastladı. Bu mutasyonlardan üçünün normalde tümör gelişimini bastıran genlerde, dördünün kanserin yayılmasıyla bağlantılı genlerde bulunduğu, bir diğerinin de ilacın hücrelere iletilmesini etkilediği ve böylece muhtemelen kanser tedavisine direnci tetiklediği belirtildi. Bilim adamları, kansere yol açan mutasyonları tespit etmek için, gen sıralama tekniğini kullandılar. Bu tekniğin diğer kanser türlerine de uygulanabileceği ve böylece yeni ilaçların geliştirilebileceği belirtildi. ABD İnsan Genomu Araştırma Enstitüsü eski Başkanı Dr. Francis Collins, bunun "kanser araştırmasında bir dönüm noktası" olduğunu belirterek kanserin mahiyetini tam olarak anlama dönemini başlattığını, teşhis, önleme ve tedavide yeni yaklaşımların geliştirilmesinde ümit vaat ettiğini kaydetti.