kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
31 Ekim 2008, Cuma
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak
 
24 Saat
24 Saat

İsimsiz Japon markası

Esra ÇORUH
29.10.2008
"Kırtasiye mağazasında nevresim takımı veya konserve satılır mı?" demeyin! Bir Japon markası, Nişantaşı'ndaki şubesinde tasarımın sınırlarını zorluyor..
Kırtasiye ürünlerine düşkünseniz Japonya'nın ünlü markası Muji'yi de aşinasınızdır. Dünya çapında adını duyurmayı başarmış bir mağaza zinciri olan Muji, 20. yüzyılın tüketim çılgınlığı arasında markasız ürünleriyle uluslararası pazarlara girmeyi başaran ve markasızlığını 'hayat tarzı' haline getiren bir isim. Hatta bir Japon inanışına göre, Japonya'da güzel tasarımlı bir eşya gördüğünüzde, üzerinde markası yoksa onun Muji olduğuna inanılır. Sade tasarımları kadar makul fiyatları, çevre dostu oluşu sayesinde markanın fanatikleri de çok fazla. 1980'lerde öze dönüş prensibine dayanarak yaratılan Muji'nin felsefesine göre, 'ucuz' kaliteden ödün vermek anlamına gelmiyor. Muji'ye göre amaç, müşteriye ürünün yeterince iyi olduğunu hissettirmek... Markanın savunduğu sadeliği tasarım eleştirmeni Ouyang Yingfei, "Hiçbir şeyden her şeye, her şeyden hiçbir şeye... Tüketim patlamasının yaşandığı bir çağda, markaların bombardımanına uğrayan jenerasyonumuz, önce kendini bulacak, sonra gerçek sadeliğin ve pürüzsüz kalitenin aslında ne kadar arzulanan bir şey olduğunu fark edecektir," diye açıklıyor. Marka genel olarak kırtasiye ürünleriyle tanınmış olsa da ihtiyaç duyabileceğiniz 7 bin çeşitten fazla ürünü bünyesinde barındırıyor. Bu ürün yelpazesi diş fırçasından otomobile (Nissan'la birlikte üretilen Muji March modeli), yiyecekten elektroniğe, optik mağazalarından Meal Muji Restaurant zincirine, muji.net'in online dünyasındaki ürünlerden konuta kadar uzanıyor. Muji'nin tasarımları, günlük hayatın detaylarından doğuyor. Tasarım ekibi, hedef tüketicilerin hayat tarzlarının derinliklerine inerek, fotoğraflarını çekip pratik tasarım fikirleri üretiyor. Örneğin; dağınık masalarda kolayca bulunabilsin diye üretilen mıknatıslı anahtarlıklar, takvim olarak da kullanılabilen defterler, somon konserveleri ya da dilimlenmiş mantarlar, Muji ürün yelpazesinden sadece birkaç örnek. Japonya dışında İngiltere, İrlanda, Fransa, Singapur gibi pek çok ülkede de satılan markanın İstanbul'daki ilk mağazası da bugün Nişantaşı'nda açılıyor.