kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
12 Ekim 2008, Pazar
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Asrın projesi 2.5 milyar doları bulacak

Ercan SARIKAYA / İSTANBUL - SABAH
11.10.2008
İLİŞKİLİ HABERLER
Asrın projesi 2.5 milyar doları bulacak
Avrupa yakasındaki Halkalı ile Asya yakasında Gebze'yi 76 kilometre kesintisiz, yüksek kapasiteli bir banliyö demiryolu sistemiyle bağlayacak olan ve 'asrın projesi' olarak tanımlanan Marmaray'da Boğaz kısmı tamamlandı. 2004'te temeli atılan boğaz geçişinde batırılan 15 bin 500 ton ağırlığındaki son tüp tünelin birleştirilmesi ile Asya ve Avrupa, köprülerin dışında denizin altından da bağlanmış oldu.

UZUNLUĞU 76.3 KM
Avrupa ve Anadolu yakasındaki demiryolu hatları, İstanbul Boğazı'nın altından geçen demiryolu tüneli ile birbirine bağlanacak. Hat, Söğütlüçeşme'de yer altına giriyor ve Üsküdar'da Boğaz'ın altından geçen tünelle birleşiyor. Denizin altından geçip Sirkeci ve Yenikapı yeraltı istasyonları boyunca ilerliyor ve Yedikule'den yüzeye çıkıyor. Toplam uzunluğu 76.3 kilometere olan projede, toplam tünel uzunluğu ise 13 bin 558 metre. Tüp tünelin su yüzeyinden derinliği ise 60 metre. Marmaray, bu derinlikle "dünyanın en derin batırma tüneli" unvanını alacak. Gidiş ve geliş olmak üzere 2 hat olan tünelde günde 1.5 milyon kişinin taşınması hedefleniyor. 2.5 milyar doları bulacak olan proje ile Bostancı-Bakırköy arası 37 dakika, Üsküdar-Sirkeci arası 4 dakika, Söğütlüçeşme- Yenikapı arası 12 dakika olacak. Marmaray projesi Yenikapı'da İstanbul metrosu, Esenler- Mahmutbey hafif raylı sistemi ve deniz otobüsleriyle de birleşmiş olacak. Kazlıçeşme'de İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin diğer taşıma sistemleriyle, Üsküdar'da inşa edilecek Ümraniye- Dudullu hattıyla, Kadıköy'de inşa edilecek Harem-Kartal hafif raylı sistemleriyle entegre olacak.