kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
6 Ekim 2008, Pazartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Albümü 100 bin satan şarkıcı başımızın tacı

ECEVİT KILIÇ
ECEVİT KILIÇ
06.10.2008
* En iyi albüm ne kadar satıyor?
Eskiden albümler 2-3 milyon satardı. 1 milyonun altında satan albümlere iyi gözle bakılmazdı. 100 bin satan bir sanatçıya kesinlikle albüm yapmazdık. Şimdi ise 100 bin albümü satan sanatçı başımızın tacı. Zaten şu anda Türkiye'de 100 bin satış grafiğinin üstüne çıkan sanatçı sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor.

* Teknoloji ve internet nedeniyle albüm yapmak tarih olabilir mi?
Böyle bir ihtimal yok. Çünkü müzikte arşiv durumu var. Müzik hep satacaktır. Ama materyalleri değişecektir. Örneğin CD'nin yerini başka bir şey alacaktır. Daha teknolojik bir ürün. Ama albümler gittikçe az satacak. Fiyatları da daha yüksek ama kaliteli olacak.

* Peki piyasa nasıl toparlanır?
Dijital ve internet ortamında satışlar olacak daha çok. Buralardan gelecek teliflerle albümler yapılacak. Bunlar televizyonda dönen klipler, radyolardan çalınan, otellerde dinlenen parçalardan gelecek teliflerdir. Müzik piyasasını batıştan ancak bu gelirler kurtarır.

* Kaç firma var şu anda?
Kalmadı doğru dürüst. Birkaç tane. Kültür Bakanlığı'na kayıtlı olanlar çok ama aktif değiller. İflas edenlerin alt yapısı yoktu. En önemlisi ekonomik pasta küçüldü. Yıllar önce müzik piyasası 2 milyar dolarlık bir pastaydı şimdi ise 100 milyon dolarlık. Şirketler peş peşe battı. Prestij, Üniversal battı. Sony, dünya müzik piyasasında bir dev ama Türkiye'de çok küçük bir firmadır.