kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
29 Eylül 2008, Pazartesi
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Çizerler
Sabah Günaydın Cuma Cumartesi Pazar
 
24 Saat
24 Saat
UFUK SANDIK

Otomotivdeki kriz Türkiye'yi komaya sokar

Kısa da olsa tatilin kötüsü olmaz. Tatil bitti, yeniden işimizin başındayız. Ancak, dünyayı tatil öncesi bıraktığım gibi bulamadım. İşler karışmış. ABD'de başlayan finansal kriz dalga dalga yayılırken, dev bankalar batmış. Finansal krizin etkileri Avrupa'da da hissedilmeye başlanmış.
Tabii ki dünya ekonomisine entegre olan Türkiye'de bu krizden dolaylı da olsa etkileniyor. Özellikle ekonominin lokomotifi, ihracat şampiyonu otomotivde tehlike çanları çalıyor. Dev otomotiv firmalarının pazar hedeflerini küçültmeleri, Türk otomotiv sektörünü olumsuz etkiledi. Siparişlerin azalması nedeniyle, Türkiye'deki fabrikalar üretimi durdurup tatile girdiler. Bu durum devam ederse ihracatının yüzde 80'nini Avrupa'ya yapan Türkiye'nin lokomotif sektörü büyük darbe alacak.
İhracatla ayakta kalan Türk otomotiv sektörünün bu krizi atlatabilmesi için ancak, iç pazardaki büyümeyle mümkün. Bunun için yapılması gereken iç pazarı canlandıracak acil eylem planını devreye sokmak. Eğer bu zorlu dönemde, hurda indirimi gibi bir teşvik getirilirse, pazar canlanır. Bu da dünyada yaşanan ekonomik krizden darbe yiyen Türk otomotiv sektörünü ayakta tutar. İç pazardaki canlılık, Türk otomotiv sektörünün krizi atlatmasına yardımcı olur. Hurda indirimi bugün yapılırsa işe yarar. Yarın çok geç olabilir. Otomotiv sektöründeki canlılık, ekonomiye de hareket getirir.
Umarım Ankara'dakiler Türkiye'nin en önemli sektörünü bekleyen büyük tehlikenin farkındadırlar. Bu dönemde Türk otomotiv sektörü ayakta kalırsa, yarın yeni fırsatlar için tam gaz ilerleyebilir.