kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
28 Eylül 2008, Pazar
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak
 
24 Saat
24 Saat
Gwyneth Paltrow'un bu parfüm reklamında oynamasına Odile Roujul karar veriyor.

Alternatif 'lüks meslekleri'

AYŞE FERHANGİL
27.09.2008
Sabah Pazar'da köşe yazmaya başladığımdan beri bana gelen mektuplardan, tanıdık vasıtası ile ulaşanlardan, hatta tanımayanların sorularından anlıyorum ki modayla ilgilenenlerin sayısı gün geçtikçe artıyor. 'Moda', dönemin en popüler mesleklerinden biri haline geliyor. Bir süredir düşünüyorum ilgilenenlere yardımcı olacak, vizyonlarını genişletecek bir yazı yazmayı. İlk başta dünyadaki moda okullarının listesini vereyim dedim.
Fakat 'google'ı kullanarak bu okullara ulaşılabilir, bu konuda benim yardımıma ihtiyaç olduğunu sanmıyorum.
TIME dergisini okurken modaya, daha doğrusu lüks endüstrisine yön veren 'en güçlü' kadınların listesine rastladım.
Milyon dolarlık işleri yöneten bu kadınların adlarını duymadınız. Aslında isimler önemli de değil. Önemli olan yaptıkları işler ve hayat görüşleri.
Modayı sadece moda gazeteciği ve modacılık olarak görmekten çıkarıp, bu dev endüstrinin içinde daha ne 'zevkli' iş kolları olduğunu, 'ciddi' bir çizim veya yazı yeteneğine gerek kalmadan da lüksün içinde başarılı olunabileceğini göstermek için bu kişilerin yaptıklarını sizinle paylaşmak istiyorum.

Şirket başkanı, Odile Roujol: 73 yaşındaki kozmetik firması Lancome'un 40 yaşındaki Fransız başkanı Roujol'un yaptığı işler hem tatmin edici hem de zevkli. Kendisi 2007 yılında 26.6 milyar dolarlık satış ile sektörün en büyük firmasında yaratıcılığını kullanarak satışları ve aynı zamanda da firmanın imajını yükseltmeye, değerli kılmaya çalışıyor.
Piyasaya sürülecek yeni ürünleri seçiyor, ünlülerle bu ürünlerin yüzü olmaları konusunda anlaşmalar yapıyor, uzun süre konuşulacak ve böylece Lancome'un şanını yürütecek partiler organize ediyor.

Çanta üreticisi, Anya Hindmarch:
Bu üst tabaka İngiliz, kendisi ile aynı ismi taşıyan ve 40 milyon dolar değer biçilen çanta üreticisinin yaratıcısı. Küresel ısınmaya gönderme yapan 5 poundluk bez çanta 'I am not a plastic bag'in (Plastik çanta değilim) yaratıcısı. TIME'ın kendisini bu listeye koyma nedeni ise farklı: Hindmarch dünya genelinde 52 mağazalı şirketiyle uğraşırken bir yandan da yaşları 5 ile 19 arasında değişen beş çocuğuna annelik yapıyor.

Yetenek ajansı sahibi, Victoria Brynner:
Tahmin edersiniz ki TIME'a çıkabilmek ve lüksün en güçlü kadınlarından biri olabilmek için öyle sıradan bir manken kâşifi olmak yetmiyor. Stardust Visions ve Stardust Celebrities adıyla iki şirketi bulunan Brynner, hem Hollywood ünlülerini hem de modaevlerini temsil ediyor. Bu ne işe mi yarıyor? Brynner, reklam kampanyaları için ünlü arayan moda evleri ile Hollywood yıldızlarını birleştiriyor. Bir de fotoğraf çekimleri için tüm prodüksüyonu üstleniyor.

Müzayede evi sahibi, Lorna Kelly:
İşinin en iyisi olarak gösterilen 63 yaşındaki bu kadın, sadece lüks satıyor. Yaptığı açık artırmalarda Prenses Diana'nın son taktığı pırlanta kolyeden, Sex and the City dizisinde klasikleşen parçalara kadar pek çok 'önemli' parçayı bağımlıları ile buluşturuyor. Onun seçtiği 'vintage' parçalar sektörde çok ama çok önemli yerlere oturuyor.

Parfüm üreticisi, Veronique Gabai-Pinsky:
Estee Lauder'ın işbirliği yaptığı modaevlerinin parfüm departmanının başında olan Gabai-Pinsky, Donna Karan'dan Tommy Hilfiger'a, Missoni'den Michael Kors'a kadar kadar pek çok markanın 'en çok' satan lüks ürünlerini tasarlamakla yükümlü. 43 yaşındaki tasarımcı, sadece parfümün içeriğini değil, şişesinden ismine, pazarlamasından satış noktasındaki departmana kadar her şeyiyle ilgileniyor.