kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
28 Eylül 2008, Pazar
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

ÖTV ve KDV'siz akaryakıta sınırlama

Giriş Saati : 28.09.2008 15:46
Yeni Haber
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Başkanı Tamer Dinçşahin, yurt dışı taşımalarda ÖTV'siz ve KDV'siz akaryakıta 550 litre sınırlaması getiren uygulamanın devam etmesi durumunda Türkiye'nin yıllık 60 milyon dolarlık bir döviz kaybına uğrayacağını öne sürdü.

UND'den yapılan yazılı açıklamada, yurt dışı çıkışlarında bin litreye varan miktarlarda ÖTV ve KDV'siz akaryakıt alabilen TIR'ların, 24 Eylül 2008 tarihinden itibaren bu uygulamadan yararlanamadıkları belirtildi.

5 Şubat 2000 tarihinde yürürlüğe giren 4458 sayılı Gümrük Kanunu'na göre, ihracat malı taşıyan araçların, uluslararası rekabeti sağlayabilmek için ÖTV ve KDV'den muaf akaryakıt alma hakkına sahip oldukları ifade edilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

''Gümrük mevzuatında, araçların alabilecekleri yakıt miktarı yurt dışına çıkışta standart deposu kadar, Türkiye'ye girişte ise 550 litre olarak yer alıyor. 2006 yılında ÖTV ile KDV kanununda yapılan değişikliklerle, TIR kamyonlarının kullandığı bu akaryakıt için mali mevzuat uygulanmaya başlandı. 24 Eylül 2008 tarihinden itibaren de Maliye Bakanlığı, yıllardır yapılan uygulamaya son vererek, araçların girişte de çıkışta da 550 litre vergisiz yakıt alabileceklerini, fazlasının vergilendirileceğini duyurdu.''

Konuyla ilgili değerlendirmede bulunan UND Başkanı Tamer Dinçşahin, nakliye sektörünün, kotalar başta olmak üzere değişik sorunları nedeniyle halihazırda rekabette zorlandığını belirterek, ''Yakıt maliyetleri sürekli artarken, sağlanan bu destek kaldırılırsa sektör tümüyle zor durumda kalacaktır. Üstelik sadece nakliye sektörü değil, ihracatımız da bundan olumsuz etkilenecektir. Bu uygulamaya devam edilirse Türkiye, yıllık 60 milyon dolarlık bir döviz kaybına uğrayacaktır. Çünkü bütün araçlar, Avrupa ülkelerinde depolarını yeniden doldurmak zorunda kalacaklardır'' görüşünü dile getirdi.

AA