kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
20 Eylül 2008, Cumartesi
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak
 
24 Saat
24 Saat
Nevzat Atasay müşterilerini arkadaş olarak gördüklerini söylüyor.

Dar alanda büyük eğlenceler

YAPRAK ARAS ŞAHİNBAŞ
11.09.2008
Çok yakında Asmalımescit'te bir 'kardeşe' daha kavuşmaya hazırlanan Otto'ların ortağı Nevzat Atasay, geçtiğimiz yazın ve önümüzdeki kışın gece hayatı trendlerini anlattı... Atasay, gidilen mekânlarda 'samimiyet' arandığını söylüyor ve "Eğlence, dünyada küçük yerlere kaymaya başladı ama Türkiye'de bunun çok örne¤i yok. Hâlâ 2 bin ki.ilik kulüpler aç›l›yor," diyor..
Yaza, klişe tabiriyle 'damgasını vuran' tatil beldesi Alaçatı oldu. Alaçatı'nın gözdesi ise İstanbul'daki şubeleri de pek popüler olan; 'New York'ta da açılıyormuş!' dedikoduları çıkan, Otto'ydu. Mekânın ortaklarından Nevzat Atasay, bu yıl Otto'yu doldurup taşıran kalabalığın genelde İstanbul kökenli olduğunu söylüyor. Öyle ki, sadece Otto'ya gitmek için tatil rotalarına Alaçatı'yı ekleyenler olmuş. Kimileri otel-pansiyon bulamamış; hafta sonunu mekânın minderleri üzerinde 'konaklayarak' geçirmiş. Sabah denize girmiş, öğlen yemeğini yemiş, gece kulüpte eğlenmiş.

FINDIKLI VE ERİKLİ SHOTLAR
Yerli DJ'lerin yanı sıra yabancı DJ'lerin performansları da gecelerin hareketli geçmesinin en önemli unsurlarındanmış. Peki Alaçatı gecelerinde neler yenmiş, neler içilmiş? "Gündüzleri en çok otlu levrek risotto tercih edildi. Taze karpuz ve şeftalili frozenlar çok içildi," diyor Atasay. Geceleri ise mojitonun saltanatı sürmüş. Pancar ve böğürtlenli yeni versiyonu da çok tutulmuş. Otto'nun ünlü shotları da yine çok gözdeymiş. Fındıklı ve çakal eriğinden yapılma shotları fazla kaçıranlar, acılı sucuk-ekmeklerin başında almış soluğu. En 'civcivli' gece mekânları müşteri sadakati konusunda sınıfta kalırken Asmalımescit'te küçücük bir yerden santralistanbul'a, oradan da Alaçatı'ya uzanan Otto'nun sırrı ne peki? Atasay bunu, gelenleri müşteri değil, 'arkadaş' olarak görmelerine bağlıyor: "Ben nasıl buraya çalışmaya değil, eğlenmeye geliyorum... Misafirlerimiz de bizimle eğlenmeye geliyor. Yabancı olarak gelenler de bir zaman sonra mutlaka 'arkadaş' oluyor."

KÜÇÜK MEKÂNLAR ÖNE ÇIKIYOR

Eğlencenin evlere taşındığı, insanların 'güven' arayışının ağır bastığı zamanlarda, gidilen mekânlarda 'tanınmışlık' ve 'samimiyet' arandığı doğru gerçekten. Atasay, bir trende daha dikkat çekiyor: "Eğlence dünyada artık küçük yerlere kaymaya başladı. Ama Türkiye'de henüz çok örneği yok. Hâlâ milyonlarca dolar harcıyor, kocaman, 2 bin kişilik kulüpler açıyorlar. Oysa hiç gerek yok. Önemli
olan mekâna harcanan para değil ki, içindeki ruh. Dört duvar arasında güzel müzik çalıyor, iyi yemek veriyor, insanları da iyi ağırlamayı biliyorsanız, yetiyor."

GARSONLAR ADIDAS GİYECEK
Trafik sorunu, valeye araç teslim etme derdi, içki fiyatları gibi nedenlerden dolayı kış aylarında 'bar hopping'in yani bar bar gezmenin pek olmayacağını söylüyor Atasay. "Kimse çok dolaşmak istemeyecek. Zaten insanlar eğlence anlayışlarıyla ilgili bilinçlenmeye başladı. Rahat hissettiği yere gidecek ve orada kalacak," diye de ekliyor. Otto'nun dördüncü şubesi ise, bu ay sonunda yine Asmalımescit'te, Sofyalı'nın tam karşısında, eskiden outlet bulunan yere açılıyor. 70 kişinin aynı anda oturup yemek yiyebileceği mekânın 'kuruluş gayesi', artık yürünmesi imkânsız hale gelen Şehbender Sokak'ı biraz olsun rahatlatmak; yolun ortasına taşmayı önlemek. Özel davetler için ayrı bir odası da bulunan yeni Otto'nun iç tasarımını City Design yapıyor. 'Mantalite' olarak çok farklılık yok. Yemeklerde organik malzemelere daha çok ağırlık verilecek; bir de shotlarda geçen yıl başlayan Jlikörü trendi ön plana çıkarılacak. Garsonlar ise Adidas giyecek. www.trendometre.com