kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
18 Eylül 2008, Perşembe
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Turizmciler alarmda

Giriş Saati : 18.09.2008 11:54
Güncelleme : 18.09.2008 19:14
Yeni Haber
ABD'de başlayan ve Avrupa'nın bir çok ülkesini etkileyen finans piyasalarındaki krizden etkilenme endişesi yaşayan turizmcinin, tatil satışlarında şimdiden yüzde 10-20 arasında kayıp endişesi taşıdığı bildirildi.

Avrupa Türkiye Turizm İş Konseyi Başkanı ve aynı zamanda dünyanın en büyük turizm holdingleri arasında gösterilen TUİ'nin Türkiye Danışmanı Hüseyin Baraner, AA muhabirine yaptığı açıklamada, tutsat (mortgage) krizinin ardından bankaların iflas beklentisi ile büyüyen krizin Avrupa'ya sıçradığını ve bundan en çok Almanya'nın tedirginlik yaşadığını söyledi.

Söz konusu sorunu ''ilk kez karşılaşılan'' ve ''halkı ciddi anlamda tedirgin eden bir gelişme'' olarak değerlendiren Baraner, turizmin pazarlanması için Avrupa ekonomilerinin 2008 yılının sonuna kadar göstereceği performansın önemine işaret etti.

2008 yılının son gününe kadar ekonomik çalkantı ve buna bağlı olarak yaşanan tedirginliğin ortadan kalkmaması halinde 2009 yılının özellikle Akdeniz çanağındaki ülkeler ve turizmleri için pek de ''iyi'' olmayacağını anlatan Baraner, şöyle devam etti:

''Avrupa'daki küçük yatırımcı korkmuş durumda. Herkes avrosunu iki kere düşünüp harcıyor. Çok dikkatli harcama tutumu içine şimdiden girdiler. Avrupa genelinde gıda, otomotiv ve tekstilin yanı sıra tatil satışlarında şimdiden yüzde 10-20 arasında düşüş bekleniyor. Bu orandan benzer seviyede Türkiye de nasibini alacak. Çünkü bunlar sürekli tasarruf uygulanabilecek kalemler.''

2009 turizmini kurtarabilmek adına Kasım ayından itibaren erken satışlar için harekete geçilmesinin zorunluluk haline geldiğinin altını çizen Baraner, ''Türkiye turizmi, istikrarını korumak için krizden etkilenmeyen ve 50 milyon kişiden oluşan ekonomik zırhlı müşteri grubunu yakalamalı. Bunun için de rezervasyonların başladığı Kasım ayında start almalı. Çünkü krizi göz önünde bulunduran Avrupa genelindeki turizmciler, bu tarihle birlikte büyük bir yarışın içine girecekler'' diye konuştu.

Bu kapsamda turizmcilere ''erken davranın, karlı çıkın'' önerisinde bulunan Baraner, şöyle konuştu:

''Bu yıl erken pazarlama önem kazanacak. Erken rezervasyonlardan en büyük payı alan karlı çıkan olacak. Ayrıca erken rezervasyonla birlikte tesislerinde belirli bir doluluk oranını garantilemiş olan turizmci, pazarda daha rahat hareket edebilme şansını yakalayıp, kendisine fark atabilme olanağı yaratmış olacak.''

TANITIM ÇALIŞMALARI
Türkiye'nin turizm pastasındaki payını genişletebilmek adına tanıtım olanaklarına da hız vermesi gerektiğini bildiren Baraner, şunları kaydetti:

''Bu konuda Turizm Bakanlığı'nın bu yıl hem Avrupa hem Rusya'da otel ve acentacılarla yürüttüğü büyük etkinlikler, müşterek tanıtım pazarlama kampanyaları 2009 yılının ana destekçisi olacak. Ayrıca 22-24 Eylülde Akdeniz Otelciler Biriliğinin Moskova'da yapacağı Antalya Geceleri ve Antalya workshopları da piyasaya hem heyecan hem de rahatlık katacak.''

AA