kapat
E-gazete
|
Hava Durumu
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
English
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
9 Eylül 2008, Salı
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Avrupa'da 'daralan' Toyota yeni otolarla nefes alacak

01.09.2008
Üç segmentin özelliklerini bir araya toplayan iQ modeli, otomotiv dünyasında devrim yaratacak mühendislik yenilikleri sunuyor..
İLİŞKİLİ HABERLER
Avrupa'da 'daralan' Toyota yeni otolarla nefes alacak
Avrupa'da başta 4x4 SUV'lar ve diğer büyük hacimli motorlu araçlar olmak üzere otomobil satışlarında yaşanan düşüş, en çok Avrupa'da büyümeyi hedefleyen Toyota'yı olumsuz etkiledi. Satış hedeflerini aşağı çeken, İngiltere ve Türkiye'de üretimi yavaşlatma kararı alan Toyota'nın umudu yeni modellerde... Özellikle yakıt ekonomisi sunan ve CO2 oranları düşük çevreci modeller Toyota'yı Avrupa'da güçlü hale getirecek. Yenilenen Avensis, Yaris, Aygo, Verso ve Prius sırasıyla satışa sunulacak. Ancak, bu otomobiller içinde bir de yepyeni bir model var. Görünümü A, performansı B, iç mekan kalitesi C ve üstü segment olan iQ, yepyeni bir segment yaratacak. Toyota yetkilileri bu yüzden otomobilin ucuz otomobillerle kıyaslanamayacağını söylüyorlar. Ayrıca, dünyanın 4 koltuklu en küçük otomobili iQ, 3 metreden kısa boyuyla dikkat çekiyor. 2.985 mm uzunluğu olan iQ, Toyota'nın minik modeli Yaris'ten 765 mm daha kısa.

6 MÜHENDİSLİK DEVRİMİ
Ancak iQ'nun en önemli özelliği mühendislik alanında yapılan yeniliklerle, otomobilde devrim yaratacak bir model olması. Yeni bir platform üzerinde geliştirilen iQ, oto dünyasına getirdiği 6 yeni mühendislik deneyimiyle göze çarpıyor. Geleneksel şanzıman tertibine entegre edilmiş fakat öne yerleştirilen diferansiyel bu yeniliklerden ilki. Bu sayede ön lastik merkezi ileri alınmış. Böylelikle iQ'nun boyu iç mesafeler daralmadan kısalabiliyor. İkinci olarak iQ, motor kısmını mümkün olabildiğince kompakt yapmak için merkezden çıkışlı bir direksiyon kutusu sunuyor. Arka koltukların alt kısmı yerine çok ince tasarlanarak öne doğru gelen benzin deposu iQ'nun arka lastik merkez noktasını 440 mm öne çekiyor. iQ, bu 3'üncü yeniliği 'zemin altı düz benzin deposu' olarak tanıtıyor. Araçtaki bir başka yenilik arka koltuktaki yolculara 40 mm daha fazla diz mesafesi sunuyor; ince sırtlıklı koltuklar. Sondan bir önceki yenilik ise şöyle: iQ, genellikle torpido gözünün arkasında bulunan üfleme ünitesinin yerini değiştirerek onu klima ve ısıtma ünitesinin üst tarafına alıyor, ayrıca bu uniteyi yüzde 20 hafifletiyor. 'Dünyanın en küçük 4 kişilik otosu benim' diyen iQ, asimetrik ön paneli yani 6'ncı yeniliğiyle bu iddiasını tamamlıyor.