kapat
E-gazete
|
Hava Durumu
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
English
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
8 Eylül 2008, Pazartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

İşte değişen Türkiye

Giriş Saati : 08.09.2008 15:42
Güncelleme : 08.09.2008 23:24
Yeni Haber
Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye'nin tanıtımında yenilik ve çeşitliliğe yönelmeye başladı.

*DEĞİŞEN TÜRKİYE REKLAMLARI İÇİN TIKLAYINIZ...

Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğünden edinilen bilgiye göre, geçmiş yıllardaki reklam görsellerinde, sadece deniz-kum-güneş turizmi ile Efes, Kapadokya, Pamukkale ve İstanbul gibi belli başlı destinasyonları kullanan bakanlık, artık Türkiye'nin tarih, kültür, inanç ve sağlık alanlarındaki zengin potansiyelini de hedef pazarlara tanıtıyor.

Dünyaca tanınan turizm mekanlarının yanı sıra, Türk kahvesi, çiniler, kaplıcalar, doğa sporları ile Türk insanını yansıtan ögeler de Türkiye reklamlarında yerini almaya başladı. Turistlerin zevk, beğeni ve ilgisine göre, her pazar ülkede farklı reklamların yapılması yoluna gidildi.

REKLAMLARDA İNSAN UNSURU

Bakanlık, geçmiş yıllarda, içinde insan ögesi çok fazla yer almadığı için ''kartpostal gibi'' sözleriyle eleştirilen reklam tasarımını da değiştirdi. Son yıllardaki görsellerde, Türkiye'de tatil yapan ''mutlu insan'' figürü kullanılıyor.

Buna göre, Almanya'da, geçmiş yıllardaki görsellerde Türkiye'nin eşsiz kumsalları ile turkuaz mavisi denizine vurgu yapılırken artık golf turizmi ve İstanbul'un gece hayatının renkliliği de reklamlara taşındı.

Ayrıca, reklam görsellerinde, Türkiye'ye tatile gelmiş ''mutlu Alman'' görmek de mümkün.

Rusya'da da benzer bir reklam stratejisi yürütülüyor ama buradaki görsellerde zengin tarih ve doğa turizmi fırsatlarıyla ''Türk kahvesi ve çini'' gibi akıllara Türkiye'yi getiren ögeler de sunuluyor.

Daha çok tarih, alışveriş ve Mevlana'nın anlatıldığı ABD'deki reklamlarda ise bu yıl çeşitliliğin artırılması dikkati çekiyor. Nemrut ve Efes'in yanında, Türk yemekleri, kaplıcalar ile İstanbul'un gece hayatı da ABD'deki reklamlara eklenmiş.

Bu yıl 83 ülkede yapılan reklam görselleri hem içerik hem de tasarım yönünden daha zengin hazırlandı.

REKLAMLARDA TÜRKİYE'NİN DÜNYA MİRASI ALANLARI EKSİK

Bütün bu çeşitliliklere karşın, Türkiye'nin bazı ''Dünya mirası'' alanları reklamlarda yer almıyor.

Örneğin, ''UNESCO Dünya Mirası'' listesindeki geleneksel evleriyle ünlü Safranbolu, Fethiye yakınlarında Likya'ya başkentlik yapmış antik kent Xanthos, Homeros'un İlyada destanında geçen ve ünüyle Hollywood filmlerine bile konu olan efsanevi antik kent Truva ile Hitit uygarlığının büyük kalıntılarını günümüze taşıyan Hattuşaş ve Divriği Ulu Cami'nin, Türkiye'nin yurt dışındaki reklam kampanyasında kullanılmıyor.

Sadece geçen yılki Rusya reklamlarında ''Truva'' filminde kullanılan dev maket atın resmi bulunuyor.