kapat
E-gazete
|
Hava Durumu
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
English
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
7 Eylül 2008, Pazar
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
137 milyar dolar büyüklüğe sahip organize perakende sektörünün çatı örgütü AMPD'nin Başkanı Nuşin Oral, "AVM'lerde alışverişin yüzde 99.7'si kayıtlı; bu oran caddede yüzde 55'e düşüyor" diyor.

Şeffaflık tabuydu, üç yılda aştık

Esen EVRAN
Esen EVRAN
Giriş Saati : 06.09.2008 23:48
Güncelleme : 07.09.2008 02:15
Perakende sektörünü 'sır küpü' olmaktan çıkaran endeksi yayınlayan AMPD'nin Başkanı Nuşin Oral, "Şeffaflık herkesi rahatlattı. 2009'da sektörün bilinmeyen yönü kalmayacak" dedi..
YKM mağazaları Yönetim Kurulu Üyesi, Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Nuşin Oral, derneğin iki dönemdir başkanlığını yürütüyor. Başlangıçta, sadece bir mesleki örgüt olmaktan öte gitmeyen AMPD'nin, lobi faaliyetleri, sektörü analiz etme ve şeffaflaştırma gibi misyonları üstlendiği bir sürece liderlik eden Oral, profesyonel hayat bir yana, dernek işlerine zamanının büyük bir bölümünü ayırır oldu. Ve bu dönemde gerçekleşen en önemli değişim de cirolarını, mağaza bilgilerini, hiç kimseyle paylaşmaya yanaşmayan perakende sektörünün, başlangıçta direnmekle birlikte zaman içinde şeffaflaşmayı kabul etmesi oldu. AMPD'nin, Nielsen işbirliğiyle altı ayda bir açıkladığı Perakende Endeksi'nin ilki Ocak 2006- Temmuz 2007 tarihlerini kapsıyordu, o gün ölçümler 40 firmayla başladı; bugün 72'ye çıktı. Nuşin Oral, Perakende Endeksi'nin sektörün rüştünün ispatının da bir kanıtı olduğunu düşünüyor ve organize perakendenin gidişatına yön veren 72 firmanın bilgilerinden sonra, 2009'dan itibaren de yeni verileri paylaşmaya hazırlandıklarını söylüyor.

* AMPD Başkanlığı çok yoğun bir iş oldu. YKM'ye vakit kalıyor mu?
Ben 1994'ten beri yönetim kurulu üyeliğinde kalan tek üyeyim. Sadece bu değil, yurt dışındaki sektör örgütleri de var; ISCS ve NFR gibi. AMPD'nin son 5 yılda çehresi değişti, sektör dinamikleri değişti ve lobi faaliyetleri girdi işin içine. Bir anda 128 üyeli bir dernekten 350 üyeye çıktı ve gerçekten çok mesai gerektiren bir iş oldu. YKM'ye gelince, orada yönetim kurulu üyesiyim. Ama 1996-2000 yılları arasında şirkette yeniden yapılanma yaşandı ve yönetime profesyoneller katıldı. Aile daha çok yeni projeler ve strateji belirleme konularına yoğunlaştı.

* Perakendeciler, eğer halka açık değillerse ciro bilgisi almak zordur. AMPD endeksini hazırlarken bu konuda bir sıkıntı yaşadınız mı?
Bir kere gizlilik anlaşması yaptık tabii. Dernek bile görmüyor verileri. Sadece Nielsen'de toplanıyor. Kamuoyuna yapılan açıklama markalarla ilgili değil, sektörün gidişatıyla ilgili bilgi açıklıyoruz. Ama markalar, kendilerinin sektör içindeki yerini görebiliyor.