kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 8 Ağustos 2008, Cuma
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

Kazalar patladı, kayıp 1.5 milyar YTL'yi aştı!

EKONOMİ
Makine Mühendisleri Odası'nın raporuna göre Türkiye'de kaza sayısı oranı dört yılda 4 kat arttı. Kazalardaki maddi hasar ise GSMH'nın yüzde 2'sini oluşturuyor..
Türkiye'de 2003-2007 yılları arasında kaza oranları yüzde 3.5'ten yüzde 13.29'a çıkarken, maddi kayıp da 3 kat artış gösterdi. Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB) Makine Mühendisleri Odası (MMO) tarafından açıklanan "Ulaşım-Trafik Raporu"na göre, 2003'te trafik kazalarından kaynaklanan kayıp 535 milyon YTL iken 2007'de bu rakam, 1 milyar 560 YTL'ye yükseldi. MMO Yönetim Kurulu Sekreteri Ali Ekber Çakar, "Ulaşım ve Trafik Politikalarında Planlama Gerekliliği Oda Raporu"nu açıkladı. Raporda, Türkiye'de ulaşım politikasının yalnızca karayollarının geliştirilmesine dayalı olduğu, 1950'lerden beri karayolu taşımacılığına verilen aşırı önemin diğer taşıma türlerinin ihmal edilmesine yol açtığı savunuldu. Karayolu ulaşımının çevre kirliliği, arazi israfı ve maliyetler açısından dezavantajlı olduğu dile getirilen raporda, karayolu ulaşımında kazaların da diğer ulaşım türlerine göre çok daha fazla olduğuna dikkat çekildi. Trafik kazalarında maddi kaybın GSMH'nın yüzde 1,5-2'si oranında olduğu vurgulanan raporda, "Ulaşım hizmetlerinin yetersizliğinin yıllık faturası 10 milyar YTL'yi aşıyor. 100 bin araç başına düşen ölü sayısında Türkiye Avrupa birincisi" denildi.

YAŞLI ARAÇ FAZLA
Otomobil sayısının mevcut araç sayısına oranının İngiltere'de yüzde 84, İsveç'te yüzde 80, Fransa'da yüzde 80, İspanya'da yüzde 74, Danimarka'da yüzde 75, Yunanistan'da yüzde 63 olduğu ifade edilen raporda, Türkiye'de bu oranın yüzde 49 olduğu kaydedildi. Raporda şu ifadelere yer verildi: "Bu durum Türkiye karayollarının Avrupa ülkelerinden farklı olarak bireysel ulaşımda değil, karayolu yük taşımacılığında kullanıldığını, Türkiye'de diğer taşımacılık yöntemlerine çok şans tanınmadığını, güvenlik, maliyet gibi unsurların göz ardı edilerek neredeyse her şeyin karayolu ile taşındığını göstermektedir."