kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 6 Ağustos 2008, Çarşamba
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

Boğaz'ın altından araç geçişinde en iyi teklif rakibe 11.5 yıl fark attı

6 kez ertelenen Boğaz tüp geçişi ihalesinde en iyi teklifi, 19 yıl sözleşme süresi ile Cengiz İnşaat-Makyol-Doğuş İnşaat ve Fransız Vinci ortak girişimi verdi..
İstanbul'un iki yakasını denizin altından birleştirecek olan ve sadece lastik tekerlekli araçların geçebileceği iki katlı tüp tünelin yapım ihalesine en iyi teklifi Cengiz İnşaat-Makyol-Doğuş İnşaat ve Fransa'dan Vinci'den oluşan ortak girişim verdi. Türk Fransız konsorsiyumu, 6 yıl yapım, 13 yıl işletme süresi olmak üzere 19 yıl sözleşme süresi teklif etti. Ulaştırma Bakanlığına bağlı Demiryollar, Limanlar ve Havameydanları İnşaatı Genel Müdürlüğünce (DLH) yap-işlet-devret modeli ile yapılacak Karayolu Boğaz Tüp Tünel Geçişi Projesi ihalesinde mali teklifler açıldı. DLH Genel Müdürü Ahmet Arslan, Yapı Merkezi ile Güney Kore'den Skec-Samwhan- Hansın-Namkwang-Kukdong şirketlerinden oluşan TKJV Türk-Kore Ortak Girişimi ile Cengiz İnşaat- Makyol-Doğuş İnşaat ve Fransa'dan Vinci'den oluşan ortak girişimin ihaleye teklif verdiğini, tekliflerin teknik yönden değerlendirmesinin tamamlandığını belirtti. DLH Genel Müdürü Arslan, teknik değerlendirmede 27 puan üzerinden Türk-Kore ortaklığının 24.17, Cengiz İnşaat-Makyol-Doğuş İnşaat ve Vinci ortak girişiminin 21.64 puanla yeterlilik aldığını, bu nedenle firmaların mali tekliflerinin açılacağını bildirdi. Mali tekliflerde en kısa işletme süresine bakılacağını kaydeden Arslan, yap-işlet-devret modeli uygulandığı için ihale sonucunun Yüksek Planlama Kurulu onayına sunulacağını belirtti.

DERİNLİKTE BİR İLK OLACAK
Daha sonra mali teklifler açıldı.Türk-Kore ortaklığı 4 yıl 7 ay yatırım, 25 yıl 11 ay 9 gün işletme süresi olmak üzere toplam 30 yıl 6 ay 9 gün sözleşme süresi teklifinde bulundu. Cengiz İnşaat-Makyol-Doğuş İnşaat- Vinci ortak girişimi ise 6 yıl yatırım, 13 yıl işletme süresi olmak üzere toplam 19 yıl sözleşme süresi teklif etti. DLH Genel Müdürü Arslan, projenin Türkiye için büyük önem taşıdığını, batırılacak tünellerin derinliği itibariyle dünyada ilk olacağını, batırma tüp tünellerin Marmaray'dan daha derine yerleştirileceğini bildirdi. İhale, teknik, mali ve fizibilite yönünden en iyi teklifi sunan firmaya verilecek.

KAMYONA TÜNEL YASAK

* Tünelin uzunluğu 5.4 km olacak.

* 3 yılda bitirilecek

* Tek yönde 4 dolara geçilecek.

* Ağır vasıtalar kullanamayacak.

* Boğaz geçişini rahatlatacak