kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 27 Temmuz 2008, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

'Light içmem' diyen Türk erkeği Zero ile pazarı yüzde 43 büyüttü

MELTEM ERSOY
'Light içmem' diyen erkekleri cezbetmek için piyasaya sunulan Coca Cola Zero, Türkiye'de 3 ayda 1 milyon kişiye ulaştı. Zero satışlarında Türkiye 90 ülke arasında 13'üncü sıraya yükseldi..
İçecek sektörünün devi Coca Cola, yaklaşık 2 sene önce light içmek istemeyen erkekleri cezbetmek için kutusunu yenilediği ve daha 'erkeksi' bir görüntü verdiği Coca Cola Zero'yu piyasaya sundu. Bugün 90 ülkede satılan Zero'ya en çok ilgi gösteren ülkelerin başında ise satışa sunulduğu şubat ayından bu yana 1 milyon kişi tarafından tadılan Türkiye geldi.

İKİNCİ MARKA OLDU
Coca Cola Türkiye Gazlı İçecekler Pazarlama Müdürü Duygu Alptekin, sıfır kalori içeren Coca Cola Zero'nun lansmanının yapılmasından 2 ay sonra hipermarketlerde ikinci marka haline geldiğini belirterek, görülen ilgiyi takiben satış hedeflerini yüzde 43 büyüttüklerini dile getirdi. Ürünün şu anda şekersiz gazlı içecek kategorisinde birinci sırada bulunduğunu kaydeden Alptekin, "Son beş ayda şekersiz gazlı içecekler kategorisi yüzde 43 büyüdü, Coca-Cola Zero büyümeye yüzde 150 katkı sağladı" diye devam etti.

YARISI EK SATIŞ
Alptekin, Zero satışlarının yüzde 50'sinin portföylerine ek satış olarak yansıdığına dikkat çekerken, bunda marka bilinirliğinin hızlı yayılmasının etkili olduğunu söyledi. "1.5 ay içinde ulaşmak istediğimiz kitlelerde Coca-Cola Zero'yu duymayan kalmadı, duyanların da yarısı denedi. Coca-Cola Zero'yu piyasaya çıkmasından bugüne kadar yaklaşık bir milyon kişiye birebir tattırdık" diye konuşan Alptekin, Türkiye satışlarıyla dünyadaki diğer satış yapılan ülkeler karşılaştırıldığında ise bilinirlik oranlarının Türkiye'de en üst seviyede olduğunu vurguladı. Alptekin, diğer ülkelerde spontan marka bilinirliğinin üçüncü ayda yüzde 30 seviyelerinde olduğunu, Türkiye'de ise bu değerin yüzde 45'e ulaştığını kaydetti. Alptekin, satışlar karşılaştırıldığında ise, Coca-Cola Zero'nun ilk iki aylık satışlarıyla ürünün satıldığı 90 ülke arasında dünya 15'incisi olduğunu ifade ederek, geçen üç ay içerisinde ise Türkiye'nin 13'üncü sıraya yükseldiğini belirtti.
Haberin fotoğrafları