kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 2 Haziran 2008, Pazartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
LEVENT TÜZEMEN

Milli Takım sevgisi azaldıysa Ülker nasıl yükseldi?

Son 7-8 yılın en popüler tartışma konularından biri milli takım sevgisinin taraftar ve futbol izleyicisi bazında azalması. Avrupa'da takım taraftarlığının, milli takım taraftarlığının önüne geçtiği hep konuşuluyor. Hatta FIFA Başkanı Sepp Blatter, milli takımlara olan ilgi ve sevginin azaldığını öngörüsüyle AB ile kavga etmek uğruna yabancı oyuncu sayısına sınırlama getiren kararın altına imza attı. Bu karar 2012-13 sezonundan itibaren takımlardaki yabancı sayısını ilk 11'de 5 ile sınırlıyor. Üstelik FIFA'nın yerliden kastı, ülke milli takımlarında oynayabilecek oyuncuları içeriyor. Yani Avusturya Milli Takımı'nda oynayan Gaziantepli Ekrem Dağ, 2012'de yabancı sayılacak.

MİLLİ DESTEK MARKAYI SEVDİRDİ
Son yıllarda Milli Takım'a olan ilginin Türkiye'de de azalmaya başladığı söyleniyordu. Oysa geçen hafta katıldığımız bir yemekteki veri bu kanının yanlış olabileceğini ortaya koydu. Milli Takım'ın ana sponsorlarından olan Ülker, bir araştırma yaptırmış. Zaten Türkiye'nin en tanınan ilk üç markasından biri olan Ülker, Milli Takım'a sponsor olduktan sonra "En Sevilen Markalar" kategorisinde sürekli bir yükseliş yaşamış. Bugün Ülker, kendi araştırmasına göre "En Sevilen Markalar" kategorisinde 2. sırada.

BAŞARILI İŞBİRLİĞİ HERKESE YARIYOR
Demek ki sponsorların Milli Takım'a kattığı artı değerler kadar Milli Takım da sponsorlarına değer katıyor.
Tabii ki markanın ürün kalitesi, algılanış biçimi önemli olsa da Milli Takım sponsorluğunun markanın sevilme kapasitesini artırdığı da belgeli. Hem başarılı sponsorluğunu kamuoyuna iyi anlatmak hem de sponsorların da Milli Takım'ı daha fazla sevdirdiğinin altını çizmek gerek. Başarılı işbirlikleri her iki taraf için de artı değer katıyor.