kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 1 Haziran 2008, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Esen EVRAN
HABERİNİZ OLSUN

Harvey Nichols, 'daha ulaşılabilir' olmak için 50 tasarım markası getirdi

İstanbul Kanyon'da 1.5 yıl önce ilk mağazasını açan İngiltere'nin lüks mağazalar zinciri Harvey Nichols, "ulaşılması zor" imajından kurtulmak için yaklaşık 50 "ulaşılabilir fiyatta" tasarım markasını koleksiyonuna dahil etmiş. Berlin'de düzenlenen Perakende Liderler Konferansı'nda sohbet ettiğim Unitim Holding Perakende Grubu Başkanı Cem Eriç, "Son günlerde mağazamıza geldiniz mi? Çok hoş değişiklikler yaptık" diye sorduğunda öğreniyorum. Eriç'e "Harvey Nichols benim öyle çat kapı girebildiğim bir mağaza değil, lüks imajı beni çekmiyor, aksine çekingenleştiriyor" dediğimde gülümsüyor ve bu haberi veriyor: "İşte sizin gibi müşteriler için bu yıldan itibaren daha mütevazı olduk."

'Taksitli' lüks
Evet Türkiye'de lükse tutkulu ciddi bir tüketici kitlesi var. Nitekim Harvey Nichols da mağazayı ilk açtığında alışverişini yurt dışından yapan müşteriyi yoldan çevirme iddiasındaydı. Ama artık tüm dünyada da ulaşılabilir lüks trendi hakim. Küresel durgunluk, cebinde parası olanı da çekingenleştiriyor, markaların daha sıcak algılanmaya ihtiyacı olduğu bir gerçek. Geçtiğimiz haftalarda moda markası Gucci de daha ulaşılabilir olma kararı aldığını bu yüzden açıklamadı mı?
İşte Harvey Nichols, bu nedenle yine hepsi tasarımcılara ait yeni markaları mağazaya getirmiş. Böylece mağazaya daha fazla müşterinin girip çıkması sağlanacak. Sadece üst gelir düzeyine hitap eden markalarla istenen trafiği sağlamak zor. Üstelik kendi markasında takside asla yanaşmayan Louis Vuitton ve Christian Dior gibi ürünleri Harvey Nichols'dan 7 taksitle almak da mümkün.
Cem Eriç, tüketicilerin lüks alışverişte de taksidi sevdiğini söylüyor, ancak ilginç başka bir gerçeği de ağzından kaçırıveriyor. "Ama taksitle alanlar kadar, kredi kartı kullanmayıp nakit alanların sayısı da şaşılacak kadar fazla."