kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 20 Mayıs 2008, Salı
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

Gece işi ölüme davetiye

Barış ERDOĞAN HABER MERKEZİ
LİMTER-İş Sendikası Başkanı, "Tamir gemisinin her tarafı tehlikeli olduğu için gece çalışılmaması gerekiyor" dedi ..
ÖLÜM saçan Tuzla tersanelerinde işçi olarak da çalışan Liman Tersane Gemi Yapım ve Onarım İşçileri Sendikası (LİMTER-İş) Genel Başkanı Cem Dinç, gece karanlığında tersanede çalışmanın tehlikelerine dikkat çekti: "Tamir gemisinin her tarafı tehlikeli olduğu için gece çalışılmaması gerekiyor. Yüksekte çalışıyorsun, yeterli aydınlatma yok, aynı zamanda elektrik kaçağı olabilir. Patlama olsa acil müdahale edebilecek doktor yok. Gemilerin içinde düzgün aydınlatma koşulları yok. Geminin içinde göz gözü görmez, her taraf simsiyahtır. Var olan aydınlatmalar da sadece kendisini aydınlatıyor." Başkan Cem Dinç, Çalışkan'ın düşerek öldüğü yerde korkuluğun olmadığını da iddia etti: "Gece 23.30'da ara verilip, 24.00'de yemek yeniliyor. Çalıştığı kuru yük gemisinde büyük delik açılır ve oradan malzeme indirilir. Bu 25 - 30 metre yüksekliğindedir ve etrafında korkuluk yoktur. Murat Çalışkan gece muhtemelen bunu görmedi ve oradan aşağıya düşerek öldü. Onunla beraber çalışan arkadaşı, Murat Çalışkan'ın yemek için yerinden gelmediğini farkına varınca arama yapılıyor ve Murat ölü olarak bulunuyor." Tersanelerde ölümlü kazaların son zamanlarda artmasına rağmen, Cem Dinç'e göre az sayıda işveren kurallara diğerlerine göre daha fazla uyuyor: "Normalde yasa, 'asıl iş taşerona verilemez' derken, bütün tersanelerde taşeron sistemi var. İşçilerin sigortaları, aldıkları gerçek ücretten yapılmıyor. Tehlikeli işler yönetmeliğine göre, 7.5 saatten fazla çalışılmamalı ama, yine de çalışılıyor. Bunlara karar veren, 48 şirketin kurduğu Gemi İnşa Sanayicileri Birliği. Ancak Sedef Tersanesi daha sistemli, organize, planlı çalışır."