kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 18 Mayıs 2008, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Esen EVRAN
HABERİNİZ OLSUN

Peyniri, zeytini işi bilenden alma devri geliyor, herkes gurme market kuruyor

20 yıl öncesinin şarküteri kültürü, bu kez zincirleşmiş ve organize bir şekilde yeniden geri dönüyor. Okko 15 yıl sonra mahallesinden çıktı. İzmirli 202 girişimcinin kurduğu Şampa'nın ilk şubesi de eylül ayında açılacak.
Araştırma şirketi Nielsen'in geçen hafta yayınladığı "Perakendeci Sayıları Raporu" da doğruladı, artık tüketici, özellikle gıda ürünlerini binlerce metrekarelik dev marketlerden almak yerine, uzman mağazaları tercih ediyor. "Her zamanki zeytinden mi abla? Peynirim bu hafta biraz tuzlu, size başka bir şey önereyim" sohbetlerini hangimiz özlemedik ki?
15 yıldır Kozyatağı'ndaki mağazasında hizmet veren Okko geçen ay Esentepe'de Astoria Alışveriş Merkezi'nde ikinci mağazayı açtı. Aklınıza gelen her şey var, İzmir Tulumu, Ege'nin kırma zeytini, Kars Balı, Fransız peynirleri.

İzmir'den bir marka daha
Bir zamanlar Tansaş, ardından Kipa ile perakende sektöründe iki dev oyuncuyu doğuran, sonra her ikisini de devlere kaptıran İzmir, tam yaşam kültürüne uygun yeni bir markayla, uzman perakendecilik alanına giriyor. İzmirli 202 girişimci 20 bin YTL'lik sermayeyle bir araya gelip Şampa adlı bir şirket kurdu. Ortalama 200 metrekarelik gıda marketlerinden oluşacak bu zincirin özelliği şarküteri kültürünü organize hale getirmek. Mağazalarda yiyecek dışında hiçbir ürün bulunmayacak.
İcra Kurulu Üyesi Sait Koç anlattı. Şarpa'nın ticari hedefleri dışında birkaç amacı daha var. Bir kere nitelikli gıda ürünlerini pek çok çeşitte bulundurmak istiyorlar. Ama bunu yaparken, yüksek fiyat etiketlerinden kaçınacaklar. Süpermarketler tüketicilerin dikkatini çeken az sayıda üründe sadece "ucuz fiyat" hedefi ile çalışıyor. Bu hedef, bu az sayıda üründe kalite faktörünü yok sayıyor, diğer ürünlerde de anlamsız ve akıl almaz fiyatlarla karşılaştırabiliyor. Ortakların büyük bir çoğunluğunun gıda üreticisi olması bu hedefi kolaylıkla gerçekleştirebilmeyi sağlayacak.
Sait Koç, "İzmirli olmak Egeli olmak demek; Ege, dünyada bir çok ürünün en kalitelisinin yetiştiği bölge. Egeli olma avantajını kullanmak istiyoruz" diyor.
Market zincirinin ismi ile ilgili çalışmalar sürüyor ve ilk halkanın eylül ayında İzmir'de açılması planlanıyor. 2008 için hedef 1012 satış noktası. Grup, 2009 yılı sonunda 30 satış noktasına ulaşmayı, sonra da İstanbul ve Ankara'ya açılmayı planlıyor.
Bu projede Sait Koç, İrfan Akça ve Öner Alaybek, danışman olarak yer alıyor ve icra kurulunda bulunuyorlar. Yani eski Tansaş kurucuları.
Özel marketlerin sayısı artıyor
- MANİA GURME: 2006'da İstanbul Topağacı'nda kuruldu. İkincisi İstinye Park, üçüncüsü de Antalya'da açıldı.
- OKKO: Kozyatağı'nın ardından Astoria Alışveriş Merkezi'nde mağaza açtı.
- NAMLI: Karaköy'de geçen yıl restoranşarküteri karışımı mağaza açtı.
- ŞÜTTE : İstanbul'un en eski şarkütelerinden, İstanbul'da 7, İzmir'de 1 şubesi var.
- VAN ET: VanEt Şarküteri Cafadı ile kendi ürünlerinin satılacağı restoranlar açmaya hazırlanıyor.