kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 14 Mayıs 2008, Çarşamba
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Muhtar Kent

Coca-Cola büyüme planlarını Çin ve Türkiye'ye göre yapıyor

Coca-Cola meşrubat gelirlerini şirket satın alımlarıyla artırmayı planlıyor. Satın alımların yapılacağı ülkelerin başında Türkiye, Brezilya, Çin ve Hindistan bulunuyor..
İLİŞKİLİ HABERLER
Coca-Cola büyüme planlarını Çin ve Türkiye'ye göre yapıyor
Dünyanın en büyük içecek kuruluşlarından Coca-Cola'nın CEO'su Muhtar Kent yaptığı açıklamada, şirketin hızla gelişen alkolsüz içecek sektöründen elde ettiği gelirlerini artırmayı hedeflediğini söyledi. Kent, bunun için özellikle şirket satın alımlarına ağırlık vereceklerine dikkat çekerek, Türkiye, Çin, Brezilya ve Hindistan'daki faaliyetlerinin tahminlerin çok üzerinde geliştiğine işaret etti. Kent'in bu açıklamaları Coca-Cola'nın satın alma projelerine gelişmekte olan piyasaların yanı sıra özellikle adı geçen bu dört ülke üzerinden başlamayı hedeflediği yönünde değerlendirildi.

EN KÂRLI SEKTÖR
PepsiCo. ve Dr Pepper Snapple Group'un su sektöründe yaptıkları satın alımlarla piyasa paylarını artırmaları Coca-Cola'nın büyüme stratejilerine hız vermesine neden olduğu belirtiliyor. Muhtar Kent, Japonya'da yaptığı açıklamalarda yapacakları şirket satın almaların çok büyük olmayacağını ancak bulundukları ülkelerde bu yönde ortaya çıkacak her türlü ihtimali değerlendirmeyi hedeflediklerini söyledi.

ABD GAZOZU BIRAKIYOR
Kent, yeni yatırımları özellikle hangi ülkelerde yapacaklarına değinmedi ancak uzmanlar bu ülkelerin başında Coca-Cola'nın son yıllarda büyük başarılara imza attığı Türkiye, Çin, Brezilya ve Hindistan'ın olacağını ileri sürüyor. Kent, içecek sektörünün tüketici ürünleri içerisindeki en iyi pazar olduğuna dikkat çekerek, "Özellikle meşrubat sektörünün hemen her alanında yeni büyüme potansiyeli görüyoruz" dedi. Dünyanın en büyük içecek pazarı olarak görülen ABD'de tüketicilerin şekerli içeceklerden uzaklaşarak su ve çaya yönelmesi Coca-Cola ve PepsiCo. gibi şirketlerin cirolarında önemli düşüşlere neden oldu. Ancak bu şirketlerin kazançlarının büyük bir kısmını artık ABD dışı piyasalardan kazanmaları oluşan kayıpların en aza inmesini sağladı. Gelen bilgilere göre Coca-Cola cirosunun yüzde 78'ini yurtdışı satışlarından sağlıyor. Muhtar Kent yatırımcılara yönelik yaptığı açıklamalarında ise şirketin uzun dönem hedeflerinin yıllık yüzde 3-4 oranında artırırken hisse başına kâr oranını ise yine yıllık tek haneli yüzde olarak yükseltmek olduğuna dikkat çekti. Coca-Cola 16 Nisan'da duyurusunu yaptığı ilk çeyrek rakamlarında beklentilerin çok üzerinde bir kâr sağladığını duyurmuştu. Yetkililer bu kârın büyük ölçüde yurtdışı satışları yardımıyla sağlandığına dikkat çekerek, böylece ABD'de yaşanan durgunluk dalgasından etkilenilmediği duyuruldu. Başta PepsiCo. olmak üzere içecek şirketleri cirolarında çeşitlilik yaratmak için gazozlu içeceklerin yanı sıra çerez ve su satışlarına da ağırlık verdi. Yapılan araştırmalara ABD'de içecek sektöründe en hızlı gelişme su, soda ve çay pazarında yaşanıyor. Şirketler bu alanda açıklarını kapatmak için özellikle şirket alımlarını tercih ediyor.