kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 14 Nisan 2008, Pazartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

Kozmetikçiden Fransa'ya kafa tutacak kampanya

MENEKŞE ATASELİM
Türk kozmetik sektörü, Fransa gibi kozmetik devlerine karşı markalarını dünyaya tanıtmak için 'algınızı yenileyin' sloganıyla yola çıktı. İlk olarak 10 bin katalog 150 ülkeye dağıtılacak..
İLİŞKİLİ HABERLER
Kozmetikçiden Fransa'ya kafa tutacak kampanya
Fındık ve dericilerden sonra Türk kozmetik sektörü de sektörel markalaşmaya ağırlık verme kararı aldı. Kozmetik Tanıtım Grubu'nun oluşturulması için çalışmalara başlayan İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçılar Birliği (İKMİB) İtalya'nın Bologna şehrinde düzenlenen dünyanın en büyük kozmetik fuarı Cosmoprof'ta yaptığı tanıtım kampanyası ile dikkat çekti. İKMİB Başkanı Murat Akyüz, Türkiye'den münferit katılımlar hariç 15 birlik üyesi firmanın yer aldığı fuar öncesinde Retouch Your Mind (Algınızı Yenileyin) sloganıyla başlatılan yeni tanıtım kampanyası ile ilgili şu bilgileri verdi:

'150 ÜLKEYE ULAŞACAĞIZ'
"Geçen yıl 150 bin civarında profesyonel ziyaretçinin gezdiği ve 2 bin 200 kadar firmanın katıldığı Cosmoprof Fuarı'nda bu yıl Retouch Your Mind Turkish Cosmetics temalı reklamlarımızla yer aldık. Bunun yanı sıra 10 bin adet katalog hazırlattık. Bunları da gelecek 9 ay içerisinde ticari ateşeliğimizin bulunduğu bütün kıtalarda 150 kadar ülkede dağıtacağız. Sektörel markalaşma hedefiyle yola çıktık. Sektör içi eğitimler de dahil tüm bu tanıtımlara 5 milyon YTL bütçe ayırdık. Ayrıca, Dış Ticaret Müşteşarlığı ile Kozmetik Tanıtım Grubu kurulması için temaslarımız sürüyor." Türkiye'de bin 300'ün üzerinde kozmetik sektöründe üretim yapan firma bulunuyor ve sektörde çalışanların sayısı 14 bin olarak hesaplanıyor. Rusya, Irak, Ukrayna, İran, Bulgaristan, Romanya, Cezayir, Azerbaycan, Libya gibi çevre ülkeler başta olmak üzere pek çok ülkeye ihracat yapan sektör, 2006 yılında 278 milyon dolar olan ihracat rakamını yüzde 17 artışla 2007'de 326 milyon dolara çıkardı.