kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 6 Nisan 2008, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Pazar SABAH 
GÜNTAY ŞİMŞEK

İşadamlarının jet sevdası

2008'de ekonomik kriz beklentilerine rağmen iş jetine yatırım yapan işadamlarının sayısı artıyor. Toplam büyük gövdeli 32 adet iş jeti Türk semalarında uçarken, 2009-2011 arasında 11 yeni jet daha gelecek.
Ekonomide çalkantılı günler yaşanmasına rağmen Türkiye'de iş jetine olan talep, uçak üreticilerinin iştahını kabartıyor. Türkiye'de işadamlarının sahip olduğu büyük gövdeli iş jeti sayısı 32. Önümüzdeki üç yılda ise aralarında liste fiyatı 53 milyon dolar olan Falcon 7X gibi büyük jetlerin de bulunduğu 11 uçak daha gelecek. İşadamlarımız sahip oldukları iş jetlerini kendileri kullandıkları gibi hava taksi olarak da kiraya veriyorlar. Bazı işadamları ise sadece hava taksi şirketi kurarak, bu pazarda faaliyet göstermeyi amaçlıyor. Türkiye'de iş jeti filosunun giderek büyüdüğünü gören Kanadalı Bombardier, geçen hafta en gözde iş jetlerinden birini İstanbul'a getirdi. Bombardier, tanıtımını yaptığı 32 milyon dolarlık jeti Challenger 605 modeli için Türkiye'den beş adet sipariş aldı. Dünyada en fazla talep gören iş jeti modelleri arasında yer alan Challenger 605, dört gün boyunca işadamları için demo uçuşları yaptı. Jet için ilk sipariş verenlerden biri Hüsnü Özyeğin. Fiba Holding'in patronu Özyeğin'e uçağı bu yıl teslim edilecek. Challenger 605 için sipariş veren bir başka şirket ise Ömer, Yalçın ve Demir Sabancı'nın birlikte kurdukları DÖYSA. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nden hava taksi işletme ruhsatı alan DÖYSA, bu yıl filosuna katacağı Challenger 605'i isteyene kiralayacak. Diğer üç Challenger 605 ise 2010 ve 2011 yıllarında teslim edilecek. Bombardier şirketi, Challenger modeli iş jetlerinden bugüne kadar bin 600'den fazla üretti. Şirketin Global Express'ten sonraki en büyük modeli olan Challenger 605, pazarda Falcon 2000, Hawker 4000, Gulfstream 450 ile rekabet ediyor. Jetin işadamlarından rağbet görmesinin nedeni, geniş bir kabine ve uzun menzile sahip olması. Challenger 605, 7 bin 500 km'lik menzili sayesinde tek aktarmayla İstanbul'dan Los Angeles'a uçabiliyor. Jetin LCD ekrandan oluşan Proline 21 kokpit sistemi de pilotların iş yükünü azaltıyor, uçuşa daha fazla konsantre olmalarını sağlıyor.