kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 5 Nisan 2008, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Ercan Ecemiş

Kur riskinden kaçan 'Türk mutfağı' ABD'ye göç etti

MENEKŞE ATASELİM
Kur riskinden kaçış planı yapan Türk hazır mutfak pazarının lideri Lineadecor, yılda 1.5 milyon adetlik mutfak ihtiyacı olan ABD'de Lineadecor USA isimli bir şirket kurdu..
Türk hazır mutfak pazarında yüzde 20'lik payı ile lider olan Lineadecor, markasını ABD'ye ihraç etti. Yurtdışındaki ilk şirketleşme operasyonunu başlatan şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Ercan Ecemiş, yüzde 50 ortaklık payı ile New York'ta Lineadecor USA isminde yeni bir şirket kurduklarını söyledi. Türkiye'deki kur riskinin kendilerini bu yola götürdüğünü ifade eden Ecemiş, "Kaçışımız bu riskten. En azından azaltmaya çalışıyoruz. Çünkü ürünlerimizin yüzde 60-70'i ithal. ABD, Almanya, Japonya, Avusturya ve İtalya'dan mal alıyoruz. Dövizle alıp YTL satınca olmuyor. Hiç olmazsa ham madde maliyeti kadar ihracat yaparsak biraz faydası olur" dedi.

2 YILDA 12 SHOWROOM AÇILACAK
ABD'de güven vermek için bir Amerikan şirketi kurmanın daha iyi olduğunu anlatan Ecemiş, şöyle devam etti: "Chicago'da bayimiz vardı. Araştırmalar yapıyorduk. Amerikan-Türk İş Forumu'nun başında olan Murat Ağırnaslı'nın inşaatına mutfak sattık. Çok beğendiler. Orada yıllık mutfak ihtiyacı 1.5 milyon adet. Murat Bey'den ABD'ye yayılma fikri geldi. Geçen ay bir çerçeve anlaşma yaptık. Murat Ağırnaslı da Lineadecor USA'nın yüzde 50 ortağı. Firmamızda 6-7 yıl çalışan bir mimar 5 yıldır ABD'de mutfak satıyordu. İşin başına da onu koyduk." Ercan Ecemiş, ABD'de 2 yıl içinde en az 10-12 showroom açılmasını hedeflediklerini belirterek, showroom'ların genellikle New York, Virginia, Los Angeles'ta olacağını kaydetti. Lineadecor'un 2007 cirosunun 40 milyon dolar olduğunu ve her yıl artış kaydettiklerini söyleyen Ecemiş, "İç pazarda durum iyi. İhracat payımız yüzde 8-9. Fakat ABD'de ürettiğimizin yüzde 30'u ihraç edilebilir" dedi. Kuzey İtalya'da küçük bir firma daha satın alabileceklerini de sözlerine ekleyen Ecemiş, şöyle devam etti: "Bizim daha ucuz ürün ortaya koyabilecek ikinci marka arayışımız da var. Bunun için İtalyan bir firma satın alabiliriz. İtalya'da yenileme pazarı düşük, yeni inşaat hiç yok. Euro yüksek; ihracat yapamıyorlar. Sıkıntı var. Bu yıl bitmeden satın almayı tamamlarız. 10- 15 milyon Euro'ya makine ve seri üretim teknolojisi alacağız, fabrikanın bina ve arsası kiralık. İtalya'da olmazsa da açıkçası Türkiye pazarındaki 2 bin-3 bin adetlik firmalardan birini alıp ekonomik ürünler çıkarmak istiyoruz."