kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 23 Mart 2008, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Aziz Köseoğlu Sena Cerrahoğlu

Sosyetenin cebine ortak oldu

SİNAN ÖZEDİNCİK
SİNAN ÖZEDİNCİK
Lüks telefon markası Vertu, Türkiye'de geçen yıl 2 binin üzerinde telefon sattı. Sabancı ailesinden Aziz Köseoğlu'nun markayı Türkiye'ye getiren Capezo'ya ortak olmasıyla İstanbul'daki ilk mağazasını açtı..
En ucuzu 4 bin Euro fiyat etiketiyle müşterilerinin beğenisine sunulan lüks cep telefonları üreticisi Vertu Türkiye'deki ilk mağazasını Akaretler Projesi kapsamında W'da hizmete sundu. 2005 yılından beri Türkiye pazarında faaliyet gösteren Vertu'nun yetkililerinin yaptığı açıklamaya göre, 2007 yılında Türkiye'de 2 binin üzerinde Vertu telefon satıldı. Markanın Doğu Avrupa Sorumlusu Robert Joost, Türkiye'deki satış hızının artışını hem şaşkınlık hem de heyecan duyarak karşıladıklarını belirtiyor.

87 BİN YTL'LİK TELEFON
Joost, "Vertu, dünyada 500 satış noktasında tüketici ile buluşuyor ama kendi özel konseptli mağaza sayımız sadece 50. Bunlardan biri de Türkiye'de açıldı. Türkiye pazarına 2005'te girdik ve satışlarımız umduğumuzun 10 katı düzeyinde. Türkiye'de, İngiltere'den ve Kuzey Amerika'dan daha fazla satış yapıyoruz. Türk tüketicisi son derece talepkâr" diyor. Markanın Türkiye distribütörü ise Capezo adlı şirket. Sabancı Ailesi'nden Aziz Köseoğlu, Sena Cerrahoğlu ve eşi Dr. Frithjof Fuchs'un sahibi olduğu Capezo'ya bir ay önce yüzde 50 ortak oldu. "Benim marka ve fiyat yapısı üzerine tecrübem var" diyen Köseoğlu, "Bu bir aile şirketi. Biz de ortak olarak bu aileye dahil olduk ve ilk dükkanımızı açtık" açıklamasını yapıyor. Cerrahoğlu ise en çok tercih edilen modellerin Ascent ve Constellation olduğunu belirtiyor. Cerrahoğlu, "Şimdiye kadar Türkiye'de iki adet pırlantalı model satmıştık. Her biri 45 bin Euro(87 bin YTL) değerinde. İki yeni pırlantalı telefon siparişimiz daha var" diyor.
Haberin fotoğrafları