kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 22 Mart 2008, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Ekrem Akyiğit Aslı Karadeniz Mete Sönmez Semih Şeftali Özlem İkiışık

'Yeni mağazaların katkısı ciromuzu yüzde 23 artırır'

BMD'nin yeni yönetimi, geçen yılın son çeyreğinde açılan mağazaların perakende sektöründe toplam ciroya bu yıl katkı yapacağını ve en az yüzde 23 oranında bir artış beklendiğini kaydetti..
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Ekrem Akyiğit, 2007'de satış alanı bakımından yüzde 23 büyüyen perakende sektöründe, bu yıl ciro artışının yüzde 20'nin altına düşmesini beklemediklerini söyledi. Önceki gün gazetecilerle bir araya gelen yeni yönetim, düzenlenen toplantıda sektöre ilişkin beklenti ve planlarını anlattı. Büyük Mağazalar Yasa Tasarısı ile ilgili görüşlerini de aktaran Ekrem Akyiğit, markaların gelişimi için bir standardizasyona ihtiyaç olduğunu belirterek, "Bunun için de belli tarihlerde indirimler mutlaka disipline edilmeli. Bu işi kendi haline bırakırsak global markaların stok eritme noktası oluruz" dedi. BMD Başkan Yardımcısı Aslı Karadeniz de, "Serbest piyasa ekonomisinde kısıtlamaları onaylamıyoruz, fakat tüketiciyi yanıltıcı uygulamalar olmaması için standart lazım" diye konuştu. Karadeniz, perakende cirosundaki artışın geçen yıl yüzde 10 ile sınırlı kaldığını, fakat bu yıl yüzde 23'lük bir artış bekledikleri belirterek, "2007'de satış alanı yüzde 23, ciro ise yüzde 10 arttı. Aradaki fark verimsizlikten değil, yeni mağazaların son çeyrekte açılmasından ve yıllık ciroya katkısının 1-2 ay ile sınırlı kalmasından kaynaklanıyor" dedi. 2008'de yeni mağazaların ciroya tam katkı sağlayacağını kaydeden Karadeniz, şöyle devam etti: "Geri kalan her şey bire bir aynı gitse ve mevcut ciro aynı kalsa bile, bu 12 aylık etki ile muhafazakâr bir bakışla ciromuz yüzde 23 artar. Mevcut yatırımlar hız kesmeden devam ediyor ve BMD'ye ulaşan herhangi bir kontrat iptali de yok. Buna bağlı olarak satış alanındaki artış da sürecektir."

KİRADA BROKER SİSTEMİ
BMD'nin alışveriş merkezleri (avm) ile ilgili komitesinden sorumlu Başkan Yardımcısı Semih Şeftali ise, avm'lerde yerli ve yabancı marka ayrımı yapılmaması gerektiğini ve yerli markaların piyasayı daha iyi bildiğini kaydederek, "Yerli-yabancı ayrımı yapmayacağız. İstediğimiz, yerliler finansman ve marka konusunda ezilmesinler. Kirada öncelikler oluşmasın. Herkese aynı mesafedeyiz" dedi. Şeftali, bir avm'nin ziyaretçi sayısının değil, kalitesinin önemli olduğunu vurgulayarak, satıştan markaların da sorumlu olduğunu belirtti. "Sadece 'kiralar neden yüksek' demeyeceğiz. Biz de çalışacağız" diyen Şeftali, şöyle devam etti: "Birkaç yıl önce hangi avm'ye gireceğimizi çok sorgulamıyorduk ama artık herkes dikkatli. Doğal bir segmentasyon var. Türkiye'de kiralar için de broker'lık sistemi kurmayı düşünüyoruz. Bu sistemin oturması için görüştüğümüz Avrupalı, ABD'li ve Türk firmalar var."