kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 22 Mart 2008, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Gökhan Şen çocuklara yönelik hazırladığı albümün Türkiye’de ilk olduğunu söylüyor.

Bu şarkılar öğretiyor

Neslihan TUNÇ
Müzisyen Gökhan Şen, çocuklara el yıkama, beslenme, uyku alışkanlığı gibi doğru davranışları ve yeni müfredata göre okuma yazmayı öğreten özel eğitim şarkılarını, Öğreten Şarkılar adlı albümde topladı. Şen, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanan ilk ve tek eğitim şarkıları olma özelliğini de taşıyan albümünü anlattı..
Çocuklara yönelik böyle bir albüm hazırlamak nereden aklınıza geldi?
- Her şeyin giderek daha fazla yozlaştığı ve kirlendiği bir ortamda, çocuklar kadar saf bir uğraşın içerisinde olmam benim için büyük bir şans. Ben fakülteyi bitirdiğim günden itibaren müzik alanında hep yapılmamışı yapmak için çabaladım. VCD ile müzik kursu, tamamen toplumsal sorumluluk bilinciyle hazırladığım Çocuk Pornosuna ve İstismarına Hayır, Engelliler İçin Engelsiz Şarkı vb. çalışmalar internet üzerinde sadece Türkiye'de değil dünya da büyük ilgi gördü. Dünyada müzik alanında farklılıkları araştırırken, yaklaşık 100 ülkenin dünya çocuk şarkıları üzerine de araştırmalar yaptım ve geniş bir çocuk müzikleri arşivi oluşturdum. Bu arşive, bir gün yolumun kesiştiği sayın İbrahim Betil'in çok önemli katkısı ve desteği oldu. Gördüm ki, dünyada çocuklara temel davranışlar hep müzikle ve şarkılarla öğretiliyor. Bizde ise bu uğurda yapılmış hiçbir müzik albümü yok.

- Albümün hazırlanması ne kadar zaman aldı? Nasıl bir süreçte hazırlandı?
- Çok ilginçtir, bu albüm yaklaşık beş yıllık bir süreçte hazırlandı. 2003 yılında çocuklarla ilgili projelere ve üretimlere hız verdiğimden okulları ve eksiklerini takip etmeye başlamıştım. Bu aşamada yüzlerce sınıf öğretmeni ile görüştüm ve Ankara'da Türkiye'nin ilk ve tek çocuk ses kayıt stüdyosunu açtım. Bu süreçte albüm içerisinde bulunan ve çocuklara el yıkama, beslenme, ders çalışma, uyku vb. alışkanlıkları öğreten şarkıları tamamladım. 2005 yılında albümü çıkarmaya karar vermiştim ki, Milli Eğitim Bakanlığı, 57 yıllık okuma yazma sistemini 2005 - 2006 öğretim yılında değiştirdi. Ben de yeni baştan başladım ve albümün şarkılarını ve kliplerini hazırlamak da iki yılımı aldı.

TİTİZLİKLE HAZIRLADI


- Çocuklara yönelik yapılan çalışmalar biraz daha titizlik gerektiriyor. Siz nasıl bir hassasiyet gösterdiniz?
- Her şeyden önce dünyanın dinamikleri ile bizim ülkemizin dinamikleri çok farklı. Bunun yansıması, çocuklarda da görülüyor. Yani başka bir ülkede yazılmış bir çocuk şarkısını veya çocuk programını Türkçeleştirerek burada aynen kullanıma sunmak son derece sakıncalı olabiliyor. Bu nedenle öncelikle albümün içeriğine, müziklere özen gösterdim. 9/8'lik Türk ritminde bile bir şarkı yaptım. Rock, rap, hiphop gibi hırçın müzik motiflerinden kaçtım. Okullarda onlarca sınıf öğretmeni ile görüştüm. İlk baskıyı 14 şarkı ve bir video klip halinde hazırlamıştım. Çıkardıktan sonra özellikle öğretmenlerden okuma yazma şarkılarının tamamına klip çekilmesi yönünde büyük talep geldi ve ben de yeni bir üretime geçerek tüm okuma yazma şarkılarına klip çektim. Herkes alabilsin diye ilk başta CD'yi, sadece 5 YTL fiyatla satılmak kaydı ile piyasaya sürdüm ve CD'nin üzerine fiyatı da bastım. Fakat kar marjı perakende noktalarına çok düşük geldiğinden albümü müzik marketlere yeterince sokamadım. Binlerce 'Bulamıyoruz,' maili geldi. Maalesef ikinci baskıda satış rakamını serbest bırakmak zorunda kaldım. Yani içeriğinden müziğine ve fiyatına kadar her konuda elimden geldiğince titizlik gösterdim.

- Şarkıları hazırlarken pedagog yardımı aldınız mı?
- Öncelikle Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürlüğü'ne başvurdum. Orada birçok branştan uzmanlar albümü ve şarkılarımı inceledi ve onay verdi. Ardından Başbakanlık Aile Kurumu Genel Müdürlüğü, Türkiye Kreşler Birliği, Türkiye Müzik Öğretmenleri Derneği gibi birçok resmi ve özel kurumla, ayrıca okullarla çalışmalarımı paylaştım. Görüş ve önerileri doğrultusunda düzeltmeler yaptım. Ama bu albüm ve benim için en önemli yön gösterici, sınıf öğretmenleri ile yaptığım görüşmeler oldu.