kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 17 Mart 2008, Pazartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Timuray, "2 milyon YTL'lik sütlü ürünler pazarında yüzde 18 paya sahibiz" dedi.

'Hız kestik, yeniden gaza basacağız'

ESEN EVRAN
2002-2006'da 4 misli büyüdükten sonra 2007'de pek çok krizi yönetmek zorunda kalan Serpil Timuray, "Önümüzdeki 5 yılda iki kat büyüme hedefi koyduk" dedi..
Türkiye pazarında 10'uncu yılını dolduran Danone'nin Genel Müdürü Serpil Timuray, Ermeni krizi ve internette karalama kampanyasını kastederek, "Son iki yılda bir Türk genel müdür olarak manen çok üzüldüğüm bir süreç yaşadım. İnternetten karalama kampanyasının halkın yüzde 30'una ulaştığını ve onların buna inandığını gördük. 2008-2013 iş planını daha yüksek bazdan hazırlamayı tercih ederdim ama öyle olmayacak" dedi. Türkiye'ye 10 yılda 500 milyon YTL tutarında yatırım yaptıklarını anlatan Timuray şöyle devam etti: "Bunun bir kısmı da Tikveşli, Birtat ve Nestle'nin sütlü ürünler bölümünün satın alınması yatırımıydı. 2002-2006 çok yatırım yoğun bir dönemdi. Türkiye o dönemde Grup Danone'nin öncelikli yatırım pazarlarından biri oldu. Genelde o dönemde ortalama sütlü ürünler yatırım bütçesinin yüzde 10'u Türkiye'ye ayrıldı. Artık bundan sonra bu ulaştığımız seviyeyi sürdürmek ve inovasyonlarla beslemek şeklinde bir yatırım planına devam edeceğiz. Şirket olarak 2002-2006 döneminde 4 misli büyüdük. Ancak 2007'de daha verimlilik odaklı çalıştık. Ama 2008 yeniden büyüme programına döndüğümüz bir yıl olacak. 2002-2006 döneminde Grup Danone içinde dünyanın en hızlı büyüyen şirketi unvanını almıştık. Buna geri dönmek istiyoruz." Danone Türkiye'nin dünya sıralamasında 13'üncü sırada yer aldığını, hedeflerinin 5 yıl içinde 7'nci sıraya yükselmek olduğunu vurgulayan Timuray, "Belli bir çapa ulaştıktan sonra tabii öyle hızlı büyümek imkânsız. 2013 için 2 misli büyümeyi hedefliyoruz. 250 bin ton süt işliyoruz, bunu katma değerli ürünlerle 600 bin tona çıkmak istiyoruz" dedi.