kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 16 Mart 2008, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Esen EVRAN
HABERİNİZ OLSUN

Hazır giyimde discount modeli yayılıyor

BİM mağazalarının eski Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Zapsu, kurduğu 'Tedi Discount Tekstil Mağazacılık' ile BİM'deki 'ucuz gıda perakendesi' modelini tekstile uyarlamıştı. Şimdi bir grup tekstilci daha aynı stratejiyle Semt Tekstil Şirketleri adıyla yayılıyor. Tohum Holding çatısı altında buluşan tekstilciler, bu konsepti Türkiye'de de yaygınlaştırıyor. Yurtdışında, mağazaya girdiğinizde kimsenin sizinle ilgilenmediği mağazaları bilirsiniz. Semt Tekstil, bu denli sert değil. Mağazalarda 3 kabin yaklaşık 4 satış görevlisi var. Şirketin kurucularından Yılmaz Yaman, Türk tüketicisinin bu kadar ilgisizliğe alışık olmadığını söylüyor. Peki Semt'in Zapsu'nun kurduğu Tedi'lerden farkı ne? Yaman'a göre Tedi tıpkı BİM gibi 'hard discount', oysa Semt Tekstil, örneğin Diasa'lar gibi 'soft discount'. Türkçesi şu, ürünü indirimli sunarken, servis hizmetini tamamen gözardı etmiyorlar.
Markalı tekstilde sezon başında 30 lira etiketle çıkıp, indirimde 15 liraya inen bir gömleği, sezon başında 17 lira etiketle satıp, sonra hiç indirime gitmemek temel strateji. Bir de her ay yeni bir koleksiyon çıkarmak...
Mağazalarda, tekstil dışında hediyelik ve oyuncak grubu da var. Fiyatlara gelince, en ucuzu 1, en pahalısı 99 YTL olacak. Erkek takım elbiseleri 95, tişörtler 7 YTL'ye satılıyor. Semt Tekstil Marketleri bu yılı 30 mağaza ile kapatıp 2010'da 100 mağazaya çıkmayı hedefliyor.