kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 1 Mart 2008, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Naked’in şu an 70’e yakın olan marka sayısı ilerleyen yıllarda daha da artacak.

Lüks kralı gençlerin karşısına 'çıplak' çıktı!

MELTEM ERSOY
Harvey Nichols'ı Türkiye'ye getiren Unitim Holding, kendi konsept mağazası Naked'i açtı. Holding Başkanı Burç Cemiloğlu, "Ulaşılabilir lüksü gençlere sunacağız" derken, holdingde yabancı ortaklığının da yolda olduğunu söyledi..
Unitim Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı Burç Cemiloğlu, 1988'de tekstil üreticisi olarak adım attığı giyim dünyasında 8 yıldır da perakendeci olarak faaliyet gösteriyor. Her ne kadar Tommy Hilfiger, Accessorize, G-Star gibi pek çok markayı Türkiye'ye getirmiş olsa da, kamuoyu onu 'lüksün mabedi' Harvey Nichols'ı getiren kişi olarak tanıdı. Harvey Nichols, 1 yılda 48 milyon dolar ciroya ulaştı, Unitim Holding de 2007 yılını 160 milyon doları perakendeden olmak üzere 230 milyon dolarla kapattı. 'Lüks'e 1.5 yıl önce adım atan Unitim Holding, Türkiye'nin sadece kendi için tasarlanmış markaların bulunduğu ilk konsept mağazası Naked'i açtı. Cemiloğlu, perakendede girdikleri 8'inci yıllarında geldikleri noktadan oldukça memnun olduğunu söylüyor ve ortalama yüzde 50 olan büyüme hızlarının devam edeceğini belirtiyor. İstanbul'da İstinye Park ve Bağdat Caddesi'nde mağazalarını 2 gün önce açan Burç Cemiloğlu ile hem İngilizce çıplak anlamına gelen Naked'in nasıl ortaya çıktığını ve hedeflerini, hem de Unitim Holding'in gelecek projelerini konuştuk.

3 YILDA 8 MAĞAZA AÇACAĞIZ
* Naked fikri nasıl ortaya çıktı?
1.5 sene önce Harvey Nichols ile lüks kategoriye geçtik. Bu, çok zor bir pazar. Harvey Nichols'u tam anlamıyla oturtana kadar bir yenisini açmak istemiyoruz. Bu arada ne yapabiliriz, diye baktık ve bir konsept mağaza yaratmaya karar verdik. Bunların örnekleri Milano'da, New York'ta, Barselona'da var. Türkiye'de ise bu bir ilk. 2 mağaza açtık. İçinde 70'i aşkın marka var.

* Hep marka getirdiniz, şimdi kendi markanızı yarattınız. Bu işe daha mı çok sarılacaksınız?
Şu ana kadar getirdiğimiz markalar tabii ki benim işimdi, ama bu biraz daha altına A'dan Z'ye kendi imzamı attığım bir iş oldu. O yüzden bu konuda biraz daha fazla heyecanlı olduğumu itiraf etmeliyim.

* Kime hitap edecek Naked?
Şu ana kadar getirdiğimiz lüks markalardan farklı olarak Naked 15-40 yaş arası daha genç bir kitleye hitap eden ve lüks ulaşılabilir fiyatları sunan bir mağaza. Yani burada 40 YTL'ye de 300 YTL'ye de ürün bulmak mümkün. Bu dengeyi iyi kurduk. 15'e yakın tasarımcının yalnızca bizim için yaptığı marka var. Bunun dışında 10'a yakın sadece bizim exclusive olarak aldığımız marka var.

* Gençlerin artan marka tutkusu hedefinize ulaşmada yardımcı olacak muhtemelen...
Evet, ben işim gereği pek çok yerde bulundum ve her gittiğim yerde tüketicileri gözlemleme fırsatı buldum. Türk gençlerinin marka tutkusu ve giyim zevki hiçbir yerde yok.

* Mağaza sayısı hedefiniz nedir?
Naked'in 3'üncü mağazasını eylül ayında açacağız. Hedefimiz 3 yılda 8 mağazaya ulaşmak. Bunların hepsi Türkiye'de olmayacak. Rusya ve Ukrayna'da da mağaza açmayı planlıyoruz. Çok iyi gidersek belki Çin'e ve Avrupa'ya bile gidebiliriz.
Haberin fotoğrafları