kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 17 Şubat 2008, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Esen EVRAN
HABERİNİZ OLSUN

Işık Aşur, Nero'yu getirdi, şimdi Türk mutfağından zincir yaratacak

Cafe Nero'yu Türkiye'ye getiren Işık Keçeci Aşur, şimdi de yabancı gıda zincirlerini Türkiye'ye getirmek ya da Türk mutfağından zincir yaratmak istiyor.
Perakende piyasası Işık Keçeci Aşur'u, Al Shaya Türkiye genel müdürlüğü ile tanıdı. Kuveytli perakende grubunun, ilk başta kahve zinciri Starbucks olmak üzere tüm operasyonlarını yürüten Aşur, geçen yıl sürpriz bir şekilde grupla yollarını ayırdı ve sektöre İngiliz kahve zinciri Cafe Nero ile döndü. Aşur ile Astoria Alışveriş Merkezi'ndeki Cafe Nero'da buluştuk. Cafe Nero'nun Yunanistan, Romanya, Bulgaristan, Azerbaycan ile Türk Cumhuriyetleri'ndeki haklarını aldıklarını söyleyen Aşur, şirketiyle gıda sektörünün tüm alanlarında büyümeye kararlı. Önümüzdeki biriki yıl içinde projenin 2530 milyon dolarları bulacağını söylüyor, 2008 sonuna kadar 20 Cafe Nero açılacakmış. Aşur, yabancı gıda zincirlerini Türkiye'ye getirmek bir yana Türk mutfağının örneklerinden de zincirler yaratmak istiyor.
Yıllarca Starbucks ile özdeşleşen Aşur, "Ben Starbucks'tayken tek korkulan zincir Cafe Nero idi. Bugün oradayım, bu çok heyecan verici" diyor.
Al Shaya'da 18 markayı yöneten Aşur, ayrılma nedenini, "Artık yönetici olmak değil, kendi işimin patronu olmak istiyordum, hisse istedim, para koymak istedim şirkete. Kabul etselerdi, ayrılmazdım " diye açıklıyor. Şimdi şirketiyle Cafe Nero Türkiye'nin yüzde 50 ortağı olan Aşur, "Biz cebimizden ne koyarsak onlar da o kadar koyuyor. Bu, bize çok güvendiklerini gösteriyor" diyor.

300 organize kahve mağazası var

- Organize kahve zincirlerinin toplam mağaza sayısı 300 civarında.

- Starbucks, Gloria Jeans, Roberts Cafe, Barneys, Dall Mayr, Schiller, Kahve Dünyası, Coffee Republic ve Cafe Crown ilk akla gelenler.

- Bir mağazayı açmanın maliyeti metrekarede 2 bin dolar civarında. Yatırımın geri dönme süresi ise 3 yıl.

- Türkiye'de geçen yıl 5 milyar fincandan fazla kahve içildiği hesaplanıyor.

- Bu tüketimin yüzde 76'sının perakende satış kanalları yoluyla yapıldığı, yüzde 24'ünün ev dışı tüketim olduğu belirtiliyor.