kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 17 Şubat 2008, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Esen EVRAN
HABERİNİZ OLSUN

Gıda, içki ve ilaçta kaçak 2007'de 2.5 milyar $'a ulaştı

BAT, EczacıbaşıBeiersdorf, Johnson&Johnson, JTI, Henkel, L'Oreal, Mey İçki, Nestle, Pfizer, Philip Morris, P&G, Reckitt Benckiser, Unilever, Imperial Tobacco, Colgate Palmolive ve Coca Cola İçecek'in oluşturduğu Marka Koruma Grubu, 20 Şubat'ta "Sahte ve Kaçak Ticari Malların Türkiye Ekonomisi Üzerine Etkileri" başlıklı araştırmanın sonuçlarını açıklıyor. Toplantı öncesinde Marka Koruma Grubu sözcüsü P&G Dış İlişkiler Koordinatörü Hayrünnisa Aligil ile konuştuk. Aligil, bugüne kadar sahtecilikle mücadelede en büyük sorunun şirketlerin verilerini paylaşmaya yanaşmaması olduğunu söylüyor. Ama bu iş herkesin canını öylesine yakmış ki, şirketler daha şeffaf olmaya başlamış.
Şimdi gıda, ilaç ve kozmetik kategorilerinin hangisinde ne tür sıkıntılar var, onlar açıklanacak. Marka Koruma Grubu'nun bünyesinde giyim ve aksesuar yok. Direkt tüketicinin sağlığını etkileyen bir sahtecilik söz konusu burada. Yani sahte rakı, kaçak sigara, sahte şampuan, mama.
Mesaj Ankara'ya verilecek, "Kendimizi, ülkemizi ve tüketicileri kandırmayalım" denilecek. Çünkü Marka Koruma Grubu, siyasi otoritenin bu konunun arkasında tam olarak durmadığından yakınıyor. 2001'de sahteciliğin boyutlarının 2.5 milyar dolar olduğu, bu rakamın 2007'de 10 milyar dolara çıkacağı söyleniyor, Gıda, içki ve kozmetik bunun yüzde 25'ini oluşturuyor.