kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 3 Şubat 2008, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Toplam büyüklüğünün 500 milyon dolar olduğu tahmin edilen şemsiye pazarının sadece beşte biri markalı ürünlerden oluşuyor. Celal Birsen, yağmur şemsiyesinde yüzde 90, güneş promosyon şemsiyesinde ise yüzde 99'luk pazar payıyla en büyük üretici konumunda.

Celal Birsen, yatırımcıyı şemsiyesi altına alacak

MELTEM ERSOY
Yağmur ve güneş şemsiyesi pazarının hakimi, 25 milyon dolar cirolu Celal Birsen halka açılacak. Bayrak üretimine başlayan Celal Birsen'in hedefi agresif büyüme..
Celal Birsen, markalı yağmur şemsiyesi pazarının yüzde 90'ına, güneş promosyon şemsiyesi pazarının da yüzde 99'una sahip. Her ne kadar marka bilinirliği yağmur şemsiyesinden kaynaklansa da, aslında geçen sene 25 milyon dolar olan cirolarının yüzde 88'ini güneş promosyon şemsiyelerinden elde ediyor. Bu nedenle, şirket bundan sonraki 'agresif büyüme' stratejilerinde Celal Birsen'in deyimiyle 'aysbergin görünmeyen yüzü' olan güneş şemsiyelerine odaklanacak. Bu büyüme planında 5 yıl içinde halka açılmak da dahil. Celal Birsen, marka bilinirliğini artırmayı da ihmal etmeyecek. Bu kapsamda bugüne kadar çalıştığı zincir mağazaların yanı sıra İstanbul Cevahir Alışveriş Merkezi'nde ilk corner mağazasını açan şirket, 2008 sonuna kadar tip mağazalarını artıracak.

'2007'DE % 23.7 BÜYÜDÜK'
Şemsiye sektörünün marka ismi Celal Birsen, sorularımızı şöyle yanıtladı:

* 2007, yağmurda fakir, güneşte bol bir yıl oldu. Bu sizi nasıl etkiledi?
2006 ve 2007 kışları bizim için çok da kötü geçmedi, özellikle yağmur şemsiyesi açısından. Tamam, küresel ısınma sorunumuz vardı, ama biz yine de satışlarımızı ve satış noktalarımızı artırdık. Tabi ki güneş şemsiyesinde daha büyük bir artış oldu. 2007 yılında önceki yıla göre yüzde 23.7 büyüdük.

* Satışlarınızın kategori olarak dağılım nasıl ve ne yönde değişiyor?
Güneş promosyon ürünler satışlarımızın yüzde 88'ini oluşturuyor, yağmur şemsiyesi sadece yüzde 12 gibi küçük bir payı oluşturuyor. Yağmur şemsiyesi ise marka bilinirliğimiz açısından çok önemli. Güneş şemsiyesi aysbergin görünmeyen yüzü gibi. Ama güneş şemsiyesinin payı her geçen sene arttı ve şirket bu segmentten büyümeye başladı. 2006'da ihracat yaptığımız ülke sayısı 36 iken şimdi 45'e çıktı. İhracatın tamamı da güneş şemsiyesi olduğu için şirketimizin ihracatının oranı da artmaya başladı.

'KAYITDIŞIYLA SAVAŞIYORUZ'
* Pazar büyüklüğü nedir?
Şemsiye pazarının büyüklüğünü kestirmek çok zor, çünkü biraz yağmur yağınca bir anda her yerden şemsiye çıkıyor, kayıt dışı üretim ve satış çok yoğun.

* Kendi satış noktalarınızı açmaya başladınız. Hedefiniz ne?
Tüm zincir mağazalara zaten hizmet veriyoruz. Eylül 2007'de de kendi satış mağazalarımızı açmaya başladık. İlki Cevahir Alışveriş Merkezi'nde oldu. Önümüzdeki sezon Capitol, Capacity, AnkaMall, İçerenköy Carrefour'da açacağız.

* Toplam kaç noktada varsınız?
Şu an 463 noktada yağmur şemsiyesi anlamında varız, en büyük partnerlerimiz Beymen ve YKM.

* Bundan sonraki döneme ait hedefler ne?
Önümüzdeki 5 yıl içinde halka açılacağız. Henüz ne kadarlık kısmının açılacağını belirlemedik, ama muhtemelen önce küçük bir kısımla başlayıp ardından parça parça devam edeceğiz. O zamana kadar 45 olan ihracat yaptığımız ülke sayısını ikiye katlayacağız. 2002 yılında agresif büyüme trendine başladık, ondan önce de bir büyüme trendi var mutlaka, ama artık daha farklı.