kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 2 Şubat 2008, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Ucuza mı gitti, pahalıya mı ? İnternet piyasasındaki gelişmelere ayak uyduramayan Yahoo, yeni trendlere uzak kalınca reklam pastası eridi. Ve şirketin değeri 2 yıl içinde % 50 eridi. Üstelik 2000’lerde değeri 145 milyar doları bulan şirket bugün 44.6 milyar dolar etti.

Google kazandıklarını altyapıya yatırdı, Yahoo ters köşeye yattı

İLİŞKİLİ HABERLER
Google kazandıklarını altyapıya yatırdı, Yahoo ters köşeye yattı
1990'LI yılların ikinci yarısında internet arama motorları arasında kıyasıya bir rekabet başladı. İlk dönemlerde Lycos ve Altavista'nın hakimiyetinde bulunan sektör daha sonra içerik bakımından ek seçenekler sunan Yahoo ve Google'ın kontrolüne girmeye başladı. Google'ın özellikle arama konusunda altyapısına yaptığı yatırımlar ve yalın ara yüzü yardımıyla kullanıcı sayısını hızla artırmaya başladı. Yahoo ise Google'ın aksine arama motoru niteliklerinden ziyade çok daha zengin bir içeriğe yatırım yapmayı tercih etti. İş dünyasından, güncel haberlere, sağlıktan eğlenceye kadar Yahoo internetin en zengin içerikli sitesi haline geldi. 2000 yılından itibaren tüm dünyada sayıları hızla artan internet site sayısı, internet üzerinde arama yapma konusunu hiç olmadığı kadar önemli hale getirdi. Bu alana yatırım yapmış olan Google rakiplerine üstünlük sağlamaya başladı. Reklam verenler ilanlarını, internet kullanıcılarının daha çok bulunduğu Google kaydırmaya başladı. Google ise elde ettiği gelirleri gmail adında yeni elektronik posta servisi ve googleEarth adında uydu görüntülerinin bulunduğu yepyeni hizmetlere dönüştürdü. Yahoo'nun kullanıcıları Google'a doğru kaymaya başladı.
Haberin fotoğrafları