kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 2 Şubat 2008, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Bu yıl dikişlerde detaylar ön plana çıkıyor.

Jean alırken önce kalçaya, sonra fiyata bakılır

BURCU ALDİNÇ
26.01.2008
Jeanin modası geçmiyor, aksine her yıl çeşitlenerek devam ediyor. Tıpkı bu yıl gibi... Dar paça, bol paça, mavi ya da gri renkte tüm jean'ler moda. Yeter ki kalçanızı güzel göstersin.....
İLİŞKİLİ HABERLER
Jean alırken önce kalçaya, sonra fiyata bakılır
Yerli bir jean markası, bugün dünyada binlerce farklı noktada satılıyor. Amerika'dan Kanada'ya, Avustralya'dan Almanya'ya kadar pek çok yerde Mavi Jeans mağazası var. Zaten onlar 'Çok ileri gittik' sloganıyla en başından beri bir dünya markası olmayı hedefliyorlardı. Sait Akarlılar'ın kurduğu markanın başında, şimdi oğlu Ersin Akarlılar var. Üstelik markanın bugünlere gelmesinde Ersin Akarlılar'ın payı büyük. 1997 yılında Akarlılar, jean örneklerini kendi valiziyle taşıyıp Amerika'da satmaya çalışmış. Ve sonunda 18 adetten oluşan ilk sipariş Nordstorm mağazasından gelmiş. O dönemde Akarlılar, nasıl olur da Amerika'nın en büyük mağazalar zincirinden biri olan Bloomingdales'da Mavi satabilirim diye düşünürken, mağazadan onlara teklif gelmiş. Bloomingdales'ın CEO'sunun 16 yaşındaki kızı, bir arkadaşında gördüğü markayı beğenip, babasına anlatınca şansları iyice açılmış. Bugün Mavi'nin New York'taki Union Square'deki mağazasından alışveriş edenler arasında Cher, Antonio Banderas ve Chelsea Clinton gibi ünlüler de var. 15 yılda 50 ülkede 160'ın üzerinde mağaza açan ve binlerce farklı noktada satılan Mavi Jeans, son olarak İtalya pazarını kendine hedef seçti ve her yıl Floransa'da düzenlenen ve ülkenin en önemli moda fuarları arasında gösterilen Pitt Uomo'ya katıldı. İtalya pazarının, markalaşmak adına önemli bir adım olduğunu söyleyen Ersin Akarlılar ile, "Asla modası geçmez," dediği jean sektörü üzerine konuştuk.

MODASI GEÇMİYOR
- Jean dünya genelinde 50 milyar dolarlık bir pazara sahip. Nedir jeani bu kadar özel kılan?
- 50 milyar dolarlık pazara sahip olması, hemen hemen herkesin jean giydiğini gösterir. Bir kere çok demokratik bir şey. Genç-yaşlı, kadın-erkek, zengin-fakir ayırmıyor, herkes jean giyiyor. Bir burjuvanın gece kıyafeti de oluyor, bir işçinin üniforması da... Üzerine şık bir bluz ile gece de giyilebiliyor, spor bir tişörtle gündüz de... Ayrıca fonksiyonel tarafları da var. Örneğin yeterince kalın olduğu için kışın sıcak tutuyor, yazın bacaklara yapışıp rahatsız etmiyor. Kolay kolay eskimiyor, eskidikçe de güzelleşiyor.

- Bir jean markası olarak, gelecek endişeleriniz var mı? Bir gün jean modası sona erer mi sizce?
- Jeanin tamamen ortadan kalkacağını düşünmüyorum. Aksine gitgide daha da yaygınlaşıyor. Ama zaman zaman jean pazarı da duraklıyor. 10 yılda bir kadife ya da siyah pantolon moda oluyor. Bu durum aslında bizim işimize geliyor; çünkü sırf moda olduğu için jean üreten markalar eleniyor ve gerçek jean markaları kalıyor.

- Amerika, Kanada, Avustralya, dünyanın birçok yerinde satış noktanız var. Peki ama kültürel farklılıklar, model seçiminizi etkiliyor mu?
- Elbette, moda anlayışı ülkeden ülkeye farklılık gösteriyor. Türkiye'deki müşterilerin ihtiyaçları ve jeani kullanım tarzıyla Avrupa'dakilerin farklı oluyor. Bu fark, erkeklerde daha çarpıcı bir şekilde karşımıza çıkıyor. Kadınlar biraz daha cesur ve trendleri daha yakından takip ettikleri için çok büyük bir fark olmuyor. Türk erkekleri, ne çok dar giymek istiyorlar, ne de çok bol. Daha klasik görünümlü jeanleri tercih ediyorlar. İtalyan erkekleri ise çok daha iddialı modelleri rahatlıkla giyiyorlar. Biz Türkiye'de satmadığımız en dar kalıpları İtalya pazarında sergiliyoruz. İtalyan erkekleri dar kesim, dikişleri oldukça belli olan, koyu renk jeanleri giymekten çekinmiyor. Amerikalılar ise en bol giyenler. Belki vücut yapıları iri olduğundan, en bol kesimleri Amerika'da satıyoruz. Bir de Avrupalı erkekler daha temiz yıkama jeanleri tercih ediyor, Amerikalılar ise eskimiş görünümleri seviyorlar.
Haberin fotoğrafları