Üye OlÜye Girişi
ARAYIN
atv
ABC

Kamil Koç, hava ve demiryolu taşımacılığına da girecek

Yeni Haber
Kamil Koç Otobüsleri A.Ş. İcra Kurulu Başkanı Sena Kaleli, kombine taşımacılık yaklaşımı içinde Sun Express ile işbirliğine giderek havayolu taşımacılığı işine gireceklerini söyledi. Kaleli, Doğu Avrupa ülkelerinde şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapmak üzere görüşmelere başladıklarını ve Türkiye'de Hızlı Tren işletmeciliği için de talip olduklarını açıkladı.

Sena Kaleli "Türkiye coğrafyası her türlü ulaşıma uygun. Biz karayolu taşımasının yanı sıra Türkiye'de tüm ulaşım seçeneklerinin gelişmesini istiyoruz. Demiryolları da gelişsin istiyoruz. Bu nedenle kombine taşımacılık Kamil Koç'un yeni vizyonudur. Karayolu taşımasında şu anda 7-8 milyonlar düzeyindeyiz. Hedefimiz yılda 10 milyon yolcuya ulaşmak" diye konuştu.

Yakın zaman içinde elektronik bilet uygulamasına geçeceklerini belirten Kaleli, hedeflerinin 2008'de yaz kış yolcu ortalamasını yüzde 90'a ulaştırmak olduğunu ifade etti. Kaleli, Kiosklar ve çağrı merkezi üzerinden bilet satışlarını başlatacaklarını söyledi. Kaleli, bagaj kayıplarını önleyecek bir ilk sistemi devreye koyacaklarını ve araç takibinde GPRS sistemini uygulayacaklarını kaydetti.

Kamil Koç, kuruluşunun 82. yılında kombine taşımacılık yaklaşımı içinde Sun Express ile işbirliğine giderek havayolu taşımacılığı işine de gireceğini açıkladı.

Kamil Koç Otobüsleri A.Ş. İcra Kurulu Başkanı Sena Kaleli, Doğu Avrupa ülkelerinde şehirler arası yolcu taşımacılığı yapmak üzere görüşmelere başladıklarını ve Türkiye'de Hızlı Tren işletmeciliği için de talip olduklarını bildirdi.

Sena Kaleli "Türkiye coğrafyası her türlü ulaşıma uygun. Biz karayolu taşımacılığı yanı sıra Türkiye'de tüm ulaşım seçeneklerinin gelişmesini istiyoruz. Demiryolları da hızlı gelişsin istiyoruz. Bu nedenle kombine taşımacılık Kamil Koç'un yeni vizyonudur. Karayolu taşımasında yolcu sayısı itibarıyla şu anda 7-8 milyonlar düzeyindeyiz. Hedefimiz yılda 10 milyon yolcuya ulaşmak" dedi.

YURT DIŞINDA ŞEHİRLER ARASI TAŞIMACILIK

Sena Kaleli, yabancı sermayenin Türkiye'de ağırlıkla kurye taşımacılığına yoğunlaştığını ve karayolu taşımacılığıyla ilgilenmediğini kaydederek, "Karayolu taşımasında yabancı sermayenin gelmesini beklemiyoruz, ama biz yurtdışına açılmayı planlıyoruz. Avrupa'da otobüslerle şehirlerarası yolcu taşıma gelişmiş değil. Bizim bu konuda büyük bir deneyimimiz var. Bu deneyimi oralara götürmek hedefimiz. Nitekim İngiltere'den şehirlerarası yolcu taşımacılık için teklif aldık. Şehirlerarası yolcu taşımacılığının demode kaldığı ya da devlet tekelinde olduğu başta Polonya, Macaristan, Çek Cumhuriyeti olmak üzere Doğu Avrupa ülkelerinde şehirlerarası taşımacılık yapmak için girişimlerimiz ve görüşmelerimiz sürüyor. Şu anda sonuca en yakın olduğumuz ülke Polonya" açıklamasını yaptı.

"KAMİL KOÇ İSMİ TARİHİ DEĞER OLARAK KORUNMAYA ALINMALI"

Bursa'da Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) üyeleriyle bir toplantı yapan Sena Kaleli, sektör olarak sürekli küçümsendiklerini ve aşağılandıklarını söyleyerek "Biz Kamil Koç olarak otobüs işletmeciliğinde profesyonelleşmenin ve kurumsallaşmanın tüm gereklerini yerine getiriyoruz. Kamil Koç 82 yıldır Türkiye'ye mal olmuş bir isimdir.

Sahip olduğu değerlerle hiçbir zaman kötü işlere bulaşmamış bir isimdir. Biz de ikinci kuşak olarak bu isme her zaman gururla ve saygıyla sahip çıktık. Kamil Koç'un temsil ettiği değerler itibarıyla korunması gereken, müzelik bir kuruluş olduğunu düşünüyoruz. Türkiye bize sahip çıksın" yorumunda bulundu.

"ELEKTRONİK BİLETE GEÇECEĞİZ"

Küçülerek büyüme modelinin Türkiye'de örnek bir temsilcisi olduklarını belirten Kaleli, mevcut pazardan yolcu çalma yaklaşımı içinde değil, kombine taşımacılığa girerek, yeni hizmet ve ürünler geliştirerek, yolcunun ayağına giderek büyümeyi hedeflerini söyledi.

Yakın zaman içinde elektronik bilet uygulamasına geçeceklerini belirten Kaleli, 2008'de hedeflerinin yaz kış yolcu ortalamasını yüzde 90'a ulaştırmak olduğunu, Kiosklar ve çağrı merkezi üzerinden bilet satışlarını başlatacaklarını, bagaj kayıplarını önleyecek bir ilk sistemi devreye koyacaklarını ve araç takibinde GPRS sistemini uygulayacaklarını kaydetti.

OTOBÜS MARKASINDA TEKELİ KIRDIK

Kamil Koç'un otobüs filosunun yüzde 90'ının 1 yaşın altında olduğunu, ortalama filo yaşının da 1.5 olduğunu ifade eden Sena Kaleli, her konuda tekelciliğe karşı olduklarını belirterek şunları söyledi "Microsoft da dünyada tekel olduğu için biz Linux yazılımı kullanıma başladık. Otobüste de tek marka Mercedes idi. Onlar tek olmanın avantajını yaşarken biz de dezavantajını yaşıyorduk. Kamil Koç olarak büyük bir cesaretle MAN'a destek olduk ve çok başarılı ürünlerin geliştirilmesine katkı yaptık. Şimdi hem MAN hem Mercedes otobüslerle hizmet verebilir hale geldik. Starliner ve Setra modellerle birlikte otobüs kalitemiz de çok arttı. Euro 4 çevreci motor kullanarak AB standartlarına da uygun davranıyoruz" dedi.

"KARAYOLU UÇAKTAN DAHA KONFORLU"

Sena Kaleli , Kamil Koç'un sunduğu otobüs hizmetleri ile Türkiye'de karayolu yolculuğunun uçak yolculuğundan daha rahat hale geldiğini belirterek " Karayolu taşımacılığında bizim gibi hizmet eden dünyada başka şirket var mı bilemiyorum. Cep telefonlarının, diz üstü bilgisayarların kullanıldığı, rahat hatlarla seyahatin ev içi konforla özdeş hale geldiği bir hizmet sunuyoruz. İnsanların ayağını yerden kesmeden, seyahat etmenin avantajlarını sağlıyoruz. Yolculuklarda karayolu hala en güvenli yöntem" diye konuştu

"UÇAĞA ÜSTÜNLÜĞÜMÜZ ARA DURAKLAR"

Kaleli, seyahatlerde yolculara her türlü modelde ve her türlü varış merkezi için ve geniş bir zaman alternatifi sunduklarını belirterek "Biz gerektiğinde tek yolcuyla bile kalkabiliyoruz. Uçakta böyle bir şey mümkün mü? Günün 24 saati içinde sayısız seçenek sunuyoruz. Gün ortasında da gecenin 3'ünde de kalkan otobüslerimiz var. Biz İstanbul-Ankara, Bursa, Antalya gibi ana güzergahlarımızda en iyi şekilde hizmeti sürdürürken, esas olarak ara duraklara talibiz. İstanbul'dan kalkan uçak Bursa, Bandırma, Susurluk'tan yolcu alabilir mi? Bizim otobüslerimiz doğrudan seferlerin yanı sıra ara duraklardaki yolcuları da ana merkezlere taşıma şansına sahipler. Bu ara duraklarda yaşayan insanlar için büyük bir hizmet. 82 yıldır bu işi yapıyoruz ve 82 yıldır hiçbir yolcuyu yolda bırakmadık. Bu yolcularımızla aramızda oluşan sarsılmaz bir güven yaratmıştır. Kamil Koç'un olduğu hatlarda artık uçakla seyahatin pek tercih edilmediğini söyleyebilirim" değerlendirmesinde bulundu.

"ENTEGRE TAŞIMACILIK YAPACAĞIZ"

2008 ile birlikte ana politika olarak entegre taşımacılığa yönelmeyi benimsediklerini, karayolu yanı sıra hava ve demiryolu taşımacılığına da girmeyi hedeflediklerini ifade eden Sena Kaleli "Sun Express ile işbirliğine gidiyoruz. Biz onların biletini keseceğiz, onlar da bizim biletimizi kesecekler. Yani yolcuya gideceği yerden varacağı noktaya kadar bilet düzenleyebileceğiz. Sun Express ile uçacak yolcuları tali merkezlerden ana kalkış merkezlerine taşıyacağız. Örneğin Nazilli'den Trabzon'a gidecek bir yolcuyu Kamil Koç'la İzmir'e taşıyacağız, oradan da Trabzon'a Sun Express ile uçabilecekler. Buna benzer seçenekler çoğalacak" dedi.

HIZLI TREN İŞLETMECİLİĞİNE TALİBİZ

Hızlı Tren projesi ile de ilgilendiklerini açıklayan Sena Kaleli " Proje tamamlandığında biz de Hızlı Tren Projesinde işletmeciliğine talip olacağız. Oluşturacağımız bir konsorsiyum aracılığıyla vagon kiralaması yöntemiyle işletmecilikte ve sinyalizasyon sistemlerinin kurulmasında yer alabiliriz. Bizim işimiz taşımacılık ve hızlı tren işletmeciliğini de iyi yapacağımızı düşünüyoruz. Kombine taşımacılıkta tren bileti düzenleme hizmeti de verebiliriz" şeklinde konuştu.

Kaleli, özelleştirme öncesinde altyapı çalışmalarının tamamlanmasının önemine işaret ederek, mevcut durumda ray ve zemin yapısının çok zayıf olduğunu, doğru zemine doğru rayların döşenmesi gerektiğini ve ondan sonra özelleştirmeye gidilmesi gerektiğini söyleyerek " Yolcu taşımacılığı ile ilgili şartname ve hukuki yapı henüz oluşmuş değil. Öncelikle bunun oluşturulması gerekiyor. Bu konuları DDY ile görüşmeyi planlıyoruz"dedi.

ÖTV YÜKSEKLİĞİ KAYITDIŞILIĞA YÖNELTİYOR

Karayolu taşımasında en önemli sorunun yakıttan yüzde 34 gibi çok yüksek bir ÖTV uygulaması olduğunu ve bu rakama yüzde 18 KDV'nin de eklenmesiyle yüzde 52 gibi çok yüksek bir vergi yükü ile karşı karşıya bulunduklarını vurgulayan Sena Kaleli, "Toplam harcamalarımızın nerdeyse yüzde 57'si mazot giderlerine gidiyor. ÖTV'nin yüksekliği sektörü kayıt dışılığa ve kaçak petrol kullanımına itiyor. ÖTV'nin bu yönüyle ülke ekonomisi için gerçek anlamda bir katma değer sağlamadığı görüşündeyiz" yorumunu yaptı.

"YÖNETENLER SAFLIĞIMIZDAN YARARLANIYOR"

Paradan para kazananların vergi ödemediği bir ekonomide her şeyi kayıtlı ve tüm işlemleri yüzde 100 yasal olan şirketlerin işinin giderek zorlaştığını savunan Sena Kaleli, bu konudaki görüşünü "Biz böyle bir ortamda küresel ekonomi ile nasıl rekabet edebiliriz. İşimize olan aşkımız ve ülkemize olan sevgimizden aldığımız güçle işimizi sürdürmeye çalışıyoruz. Sektörümüzde son derece saf ve cefakar insanlar çalışıyor. İnsanlar şikayetçiler ama yine de işlerini sürdürmeye devam ediyorlar. Yönetenler de bizim bu saflığımızdan yararlanıyorlar" şeklinde dile getirdi.