kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 30 Ocak 2008, Çarşamba
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Avea CEO'su Cüneyt Türktan

'10 milyonu aştık, kendi yağımızla kavruluyoruz'

Timur SIRT/ EKONOMİ
Avea CEO'su Türktan, şirketin artık kârlılığının kendi yağıyla kavrulmasına yettiğini belirterek "Abone sayısını 10 milyona taşıdık. Hedef 2008'de13 milyona abone" dedi..
Avea İcra Kurulu Başkanı (CEO) Cüneyt Türktan, geçen yıl rekabetin ve karlılığın arttığını belirterek şirketin kârlılığının yatırımlarını ve borçlarını kendi ödeyecek duruma getirdiğini söyledi. "Kendi yağımızla kavruluyoruz. Yeni abone alımları ve diğer operatörlerden gelen abonelerle müşteri sayımız 10 milyonu aştı" diyen Türktan, hedeflerinin 2008'de yüzde 30'luk büyüme ile 13 milyon aboneye ulaşmak olduğunu söyledi. Avea'nın 2007 sonuçları ve 2008 hedeflerinin paylaşıldığı basın toplantısında konuşan Türktan, Avea olarak pazar paylarının yüzde 16'ya çıktığını söyledi.

KONUŞMA SÜRESİ ARTACAK
Cironun 2006'ya göre yüzde 18 artışla 1.7 milyar YTL'ye yükseldiğine ifade eden Türktan, Türk mobil pazarında 2007'de abone sayısı yüzde 17 büyürken Avea'nın abone sayısının yüzde 33 büyüdüğünü kaydetti. Türktan, Avea olarak 2007'de 10 milyon aboneye ulaştıklarını, pazardaki abone sayısının da toplam 61 milyon olduğunu söyledi. 2008'de 300 milyon dolarlık yatırım 13 milyon abone hedefi koyduklarını söyleyen Türktan, 2010'da ise yüzde 30 yeni abone kazanımı ve yüzde 25 pazar payı hedeflediklerini söyledi.

KONUŞMA SÜRESİ YÜKSEK
Türktan, "Abone başına gelirde sektör ortalaması 17 YTL, bizim 15.8 YTL. Buna karşılık sektörde abone başına 111 dakika kullanılırken biz abone başına 182 dakika konuşturuyoruz'' dedi. Gelir artışında konuşma süreleri ve abone sayısının etkili olduğuna dikkat çeken Türktan, aylık abone başına konuşma sürelerinin diğer operatörlere göre fazla olsa da altyapı olarak kendileri için sorun olmayacağını belirterek sözlerine şöyle devam etti: "Bazı ülkelerde konuşma süresi 700-800 dakikalara ulaşıyor. Bizim 180 dakikalık konuşma süremiz çok değil. Genelde abonelerimizin yüzde 45'ini oluşturan memur kesimindeki konuşmalar bu süreyi artırıyor. Bizim şebeke altyapımız daha yüksek sürelerin altından kalkabilir.
Haberin fotoğrafları