kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 22 Ocak 2008, Salı
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
General Motors'un Başkanı Rick Wagoner

Polonya seçimi hataydı, hafif ticaride en büyük aday Türkiye

21.01.2008
Dünyanın en büyük otomotiv şirketi General Motors'un Başkanı Rick Wagoner, Opel Astra Sedan'ın üretimi için Türkiye yerine Polonya'yı seçmelerinin hata olduğunu söyledi..
İLİŞKİLİ HABERLER
Polonya seçimi hataydı, hafif ticaride en büyük aday Türkiye
Ekonomik kriz ve dünya otomotiv pazarında yaşanan durgunluk nedeniyle 2000 yılında İzmir Torbalı'daki Opel tesislerini kapatan, 2006 yılında ise Astra Sedan üretimi için Polonya'yı tercih eden General Motors'un Türkiye stratejilerinde hatalı kararlar aldığı ortaya çıktı. Dünyanın en büyük otomotiv şirketi General Motors'un Başkanı Rick Wagoner, Detroit'te düzenlenen Uluslararası Kuzey Amerika Otomobil Fuarı'nda Astra Sedan üretimi için Türkiye yerine Polonya'yı seçmelerinden dolayı duyduğu pişmanlığı dile getirdi. Aslında bu Wagoner'in yaşadığı ikinci pişmanlık. Wagoner, 2002 yılında "Türkiye'deki fabrikamızı kapattığımız için şimdi üzgünüz. Asıl şimdi Türkiye'nin yıldızı parlıyor" açıklamasını yapmıştı. Detroit'te "Yeni Astra Sedan'ın en önemli pazarı Türkiye. Ama siz üretim için neden Türkiye yerine Polonya'yı seçtiniz?" sorumuza Wagoner, "Kendi aramızda bu soruyu bizde çok tartıştık. Bu düşüncenize ben de katılıyorum ve bu hatayı arkadaşlara sordum" cevabını vererek bir kez daha pişmanlığını dile getirmiş oldu.

TİCARİ ARAÇTA ADAY TÜRKİYE
Otomotivde Türkiye'nin Avrupa'da yıldızı parlayan bir ülke olduğunun farkında olduklarını kaydeden Wagoner, "Türkiye birçok fırsat sunuyor. Artık Türkiye'ye ilişkin bundan sonrasına bakıp bu fırsatları kaçırmak istemiyoruz. Bu pazarda daha etkili olmanın yollarını arıyoruz" dedi. Avrupa'da artan hafif ticari araç talebi konusunda da sorularımızı yanıtlayan Wagoner, "Hem Avrupa'da hem de Türkiye'de hafif ticari araç talebinin arttığının farkındayız. Bu alanda yeni projelerimiz var. Bunlar kısa süre içinde gün ışığına çıkacak" dedi. Tofaş'ın Fiat ve PSA Grubu için ürettiği küçük hafif ticari araç projesi Minicargo'ya ilişkin ise, "Biz de talebe bakıp bu konuda neler yapacağımızı değerlendireceğiz. İhtiyacın ve talebin olduğu yerde biz de oluruz" açıklamasını yaptı. Wagoner, yeni hafif ticari araç projelerinin üretimi konusunda en büyük adayın artık Türkiye olduğunu söylerken, General Motors (GM) Avrupa Başkanı Carl Peter Forester de, yeni hafif ticari araç modellerinin geliştirilmesi için çalışma yaptıklarını belirterek, "Şu anda yeni bir model geliştiriyoruz. Bu aşamada üretimi için en büyük adayımız Türkiye. Bu konuda bundan sonraki tavrımız net" açıklamasını yaptı.

WAGONER'İN NANO ESPRİSİ
Wagoner, geçtiğimiz günlerde Hindistanlı otomotiv şirketi Tata'nın tanıttığı 2 bin 500 dolarlık dünyanan en ucuz otomobili Nano hakkında, "Nano'yu ilk gördüğümde önce tekerlekleri dikkatimi çekti. Biz açıkçası bu kadar büyük ve gösterişli araç üretirken böyle bir tekerleğe sahip araç yapamayız" esprisini yaptı. Wagoner, Nano'nun dünya otomotivi için değil Hindistan için bir çözüm olduğunu belirterek, "Hindistan'daki şartlar böyle bir otomobil ihtiyacı doğurmuş. Bu demek değil ki dünyada böyle bir talep var" diye konuştu.